onsdag 30 juni 2010

Tänk va!!!!


Tänk vad mkt en halvmulen morgon kan åstadkomma =) När vi vaknade idag var det lite sådär konstigt väder, sådär så man inte vet hur det kommer att bli. Ena stunden sken solen för att strax efter gå i moln och sist men inte minst börja regna lite...

Såååå då blidde det att man slet ut golvet i hallen... I köket har vi klinkers som vi inte alls är nöjda med och som vi har sagt att vi ska byta så småningom. När Robban slet ut hallgolvet bad jag honom att ta bort de yttersta småbitarna på klinkersen så att det blir lättare sen. Dörrposten var borta, verktyg framtagna och en otroligt sugen Karin på att få fint =)

Då blev det helt plötsligt detta;



Mannen skickades ut med barnen och jag släppte loss =) Nu jäklar ska det borras med slagborren. Tror att jag ska söka mig in på nya banor och bli ngt inom sånt där händigt arbete =) Himla roligt när man får göra saker som man annars inte gör! När man dessutom har en man som kan visa och tala om hur man ska göra så kan det inte bli bättre =) Jag har ju till o med egna arbetsbyxor =)


Läget nu; barnen sover, allt golv utrivet och kastat på tippen. Köket är utplacerat i lekrum, vardagsrum och uterum... Undrar hur länge det kommer vara så??
Nu ska det läggas sånt där medel som binder dammet så vi kan flytspackla! Sen kan vi börja lägga golv =)

Adjöken så länge!!

3 kommentarer:

  1. Spännande! Vad ska hända här tro??

    SvaraRadera
  2. Här ligger ni minsann inte på latsidan! Vad ni har hunnit med mycket idag och vad duktig du är Karin! Ska bli kul att se fortsättningen! KRAM på dig!

    SvaraRadera
  3. Nu är det väl min tur att undra vart du håller hus!! Gissar att du har fullt upp med ditt renoveringsprojekt, men jag saknar dig!!!
    KRAM

    SvaraRadera