tisdag 8 juni 2010

Snigelsugande barn

Men herrejisses vad jag har fixat, donat o pysslat idag! Bakat bröd nu på kvällen. Väntar bara på att det ska jäsa färdigt så jag kan grädda det och mumsa i mig en liten fralla... Gjort sugarpaste och pysslat lite fint. Kände mig dessutom lite extra snäll idag när det knackade på dörren. En tonårstjej stod och pratade på ett inövat tal. Bla bla bla, resa till England bla blabla bla bla... Mmmm, ja, visst var mina kommentarer. Det är INTE lätt att ha fokus och höra allt när både Bella o Linus gör ansatser till att rymma ut samtidigt som jag står o ska lyssna på denna tjej som pratar.

Men jag tror att hon skulle åka till London med sin teaterklass och ville samla in pengar genom att sälja strumpor o ljus. Till min förtret; till OCKERPRISER!!! Hua, jaja. Bara att blunda, le och ge över pengarna. Men jag fick 2 fina ljus, hon blir glad och Robban 120 kr fattigare =) Bella o Linus blev smått besvikna över att denna glada och trevliga tjej inte alls skulle komma in och leka med dom. Bella grinade när jag stängde dörren... Det gör hon iofs lite varje gång jag stänger dörren. Undrar jag om hon känner sig fångad i de lägena??? =)

Ännu en gång har jag fått konstatera att vi har nog de mest okräsna barnen när det kommer till att äta SAKER!!! Vet inga barn som stoppar i sig ALLT som mina barn gör... Bella stoppade in och SÖG ordentligt på..... EN ÄCKLIG J-A MEGABLAFFIG STOR SNIGEL MED SNIGELHUS!!!! Va fan!! Hur går detta till egentligen. Jag känner mig faktiskt som en virrhöna som inte klarar av att se efter mina barn. Men det var ju inte jag som var på baksidan med henne denna gången.. Faktiskt Robban. Till råga på allt så SLICKAR UNGEN på fingrarna. Ser riktigt till att få i sig ALLT SLEM som går... Hmm, undrar om det var snigelslemmet som gjorde att hon höll sig uppe till kl 21 idag? Har nästan aldrig hänt att hon varit uppe så sent. Då gick jag ändå o la henne vid 18.45...

Jaja, det som inte dödar härdar säger man väl??? Kanske är ngn vitaminbrist eller annat spännande som gör att hon väljer att äta sånt skit??!!
Nu ska jag grädda bullar o smaska i mig en snart! God natt!!

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med okräsna barn som äter allt!!
    Du är riktigt i baktagen, och så sent på kvällen! Men det kan det ju vara värt för det är såå gott med hembakade frallor. Hoppas det smakade! KRAM

    SvaraRadera
  2. Känsla för delikatesser, för sniglar är väl snordyrt och "fint" i tillagat tillstånd? ;)

    SvaraRadera