torsdag 3 juni 2010

Hurray hurray

ALLA säger samma sak, eller nästan alla iaf. Även jag! JAG ÄLSKAR NÄR SOLEN SKINER!!!!
Jag blir på så himlans bra humör, inte mkt som kan få ner mig på jorden såna här dagar!! Efter att ha fått Linus att sova hann jag med att måla alla bräder som ska målas för att sätta upp på staketet. Målade dessutom det som redan var uppsatt på staketet.

Hann ligga i solstolen hemma i ca 20 minuter. När jag gick in var jag alldeles mörk i huden, blandning mellan röd o brun, eftersom jag har lite grund sen innan. Helt otroligt hur mkt den tar solen mitt på dagen! Vill till att man passar sig ordentligt i sommar tror jag.

Efter dessa 20 min. vaknade Linus. Världens gladaste kille fick komma ur vagnen. Efter att ha gjort nr 2 så det gick igenom kläderna var det bara att äta lunch alldeles naken för att sen direkt hoppa i badet =) Han ÄLSKAR att bada! Eftersom vi var uppe på övervåningen passade jag på att byta lakan i sängarna, Linus kröp runt lite överallt. Ner, ta på Limpan, äta lunch själv, dammsuga och skura golv.

Nu ska den lilla krabaten få sova igen alldeles strax. Jag ska fixa iordning grillsaker till ikväll när vi ska träffa alla föräldrar och barn i Majas klass för grill o lekar =) Ska bli kul! Innan Bella ska hämtas så ska jag hinna med ett utvecklingssamtal för Kalle med hans fröken.

Mycket ibland. När man gör alla saker så känns det inte som att man gör så mkt, mer än att man inte sitter så mkt. Men om man som jag nu skriver ner allt gjort och ska göra sen så inser man hur mkt det egentligen är!! Nästan lite galet. Men det har jag hört nästan hela mitt vuxna liv: LUGNA NER DIG LITE NU KARIN!!! Hahaha, tragikomiskt?! Nä, jag TRIVS med att göra mkt, bara jag känner att jag har det under kontroll. Det är när jag tappar kontrollen som jag INTE TRIVS!!

Hoppas att ALLA får en minst lika bra dag som jag idag!!

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig i din text. Jag vill gärna hinna med så mycket som möjligt på kortast möjliga tid. Fast jag sitter så klart korta stunder vid fb och blogg. Ha det gott och njut av sol och värme!!! /Kram Elaine

    SvaraRadera
  2. Visst är det som att man får så himla mycket energi så fort solen är framme. Själv stod jag och tvättade bilen idag i vita kläder eftersom jag tyckte det var slöseri med tid att byta... ja, vad säger man... idiot förmodligen =)

    SvaraRadera