tisdag 15 juni 2010

Mys

Åhh så mysigt det var att se barnen gå den vanliga backen ner mot kyrkan. Det är med blandade känslor man går och tittar på skolavslutningen. Man inser att dom växer fortare än man tror, dom får visa hur stora dom är när dom uppträder i kyrkan!

Idag var det en tjej som gick i 4:an som spelade ett pianostycke som hon själv hade komponerat ihop. Dessutom är hon blind... Häftigt när man har tryggheten i sig och vet att man klarar av så mycket!
Alla barnen sjunger så fint, även fröknarna fick framföra en serenad =) Skolbarnen tyckte det var så roligt och applåderna ekade i kyrkan. Trodde nästan att golvet skulle gå sönder när alla barnen samtidigt stampade med fötterna och applåderade och hurrade!!

Prästen står som vanligt och håller ett litet tal, rektorn pratar och alla föräldrar står och trängs på den lilla yta som är kvar... En stress som infinner sig varje år, man är lika rädd att inte få plats och få titta på sina fina barn som går ut skolan! Men varje år får jag en sittplats och sitter med ett STORT leende och vid de fina uppträdanden så kan en eller annan tår komma =) Ska börja kalla mig för superblödiga mamman Karin....

De stora barnen och deras pappa kom med hem för fika. Tårtan fick godkänt som jag hade bakat... =) Efter lunchtid och de stora hade åkt hem, de två små låg o sov, la jag mig på soffan bara för att blunda en liten stund. Jag var så sjukt trött att jag vaknade 2 timmar senare när Linus vaknade. Skulle ha träffat lillasyster idag, men hade sovit mig förbi samtalet =(  Antagligen så var det väl sååå välbehövligt. Känns som jag ligger flera timmar sömn back!!

Nu har det ätits middag; potatis, torsk och äggsås. Till efterrätt; nygjord rabarberpaj eller rester av tårtan som blev kvar... Jobbigt med val!! =)

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

  1. Jag får skriva under på blödigheten och kalla mig superblödiga mamma Elaine! Är en riktigt snyftare! Både när det gäller glädje och sorg! Det blir väl till och packa med sig några pappersnäsdukar när mina barn har sin skolavlsutning på torsdagkväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, ja!! Bäst att vara förberedd!! =)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hade ni skolavslutning idag??
    Vi hade i fredags!
    Visst är det lätt att fälla en liten tår när man ser all fina sommarklädda barn. Det är något visst med skolavslutningar!!

    Tårta och rabarberpaj...två av mina favoriter!

    Förlåt att jag är så dålig på att kommentera för närvarande. Min tid räcker inte till just nu men hoppas det blir bättre nu när jag slutar jobba!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ååååå ... jag kan se allt framför mig, när alla barnen tågar ner från skolan till kyrkan och sjunger med blandad entusiasm och likadant inne i kyrkan .....det snörper till i bröstet av stolthet och den lilla tåren vill gärna tränga fram :-)Hoppas nu att barnen riktigt njuter av sin långa ledighet och kanske kommer och hälsar på här ute på Happy Island, puss puss

    SvaraRadera