fredag 23 april 2010

Trampa för fan!!

Så till slut så hjälpte min sambo mig att sätta fast cykelstolen för Linus. Eftersom den inte passade hans cykel fick även den sitta på min. Så när vi trampar av hemifrån ser vi ut så här med undantag att det är jag som cyklar på cykeln och INTE min sambo..... =) Han fick bara vara modell =)


Funkade faktiskt mkt bättre än vad jag hade trott!!

Väl nere på stan tog jag en glass och Robban en öl och hamburgare... Hmmm....




När vi kom fram till första backen  på hemvägen säger min sambo; JAG ORKAR INTE.... Han stod upp, växlade frenetiskt bland alla sina växlar men hoppar till slut av och GÅR....
Jag; Ähh, sluta nu för fan. Det är ju jag som bara har 3 växlar och BÅDA barnen på cykeln. Jag SATT ner hela backen upp!!! =) Så glad, ser det som lite extra träning! Riktigt skönt att komma ut och få sig lite luft på kvällskvisten. Inte lika mkt bilar och folk i rörelse som under dagen.

Promenerade ner på stan i morse också för att gå till VC för att se om man behövde göra något åt Bellas prickar. Hon vill inte så gärna att man tar på dom så börjar fundera på om dom gör ont... Väl nere, drop in mellan 9.45-11.00, jag var 2 person på plats och kommer inte in till läkaren förrän 10.15! Vad e det för stil??? ALLA läkarna satt och fikade en halvtimme in på drop in tiderna förutom den läkaren som hade jouren!!!! Herremingud! TUR att jag inte jobbar på VC, då blir man väl TOTALT förslappad??!!

Hur som så, efter en brottningsmatch utan dess like och ett skrikmaraton så kom läkaren fram till att hon troligtvis har streptococker i prickarna. Hon tyckte inte att det behövde göras ngt test för hon hade oavsett vad det visade satt in antibiotika. Hmm, lite udda uttalande och känns som att det är lika bra att vi tar det ifall att. Men det är ju just därför som man INTE ska ta det. Men vi får väl testa och se var det landar. 


1 kommentar:

  1. Haha! det ska va en kvinna till att orka cykla upp för en backe med två barn på cykeln. Heja dej!!! Ibland är män gnälliga och klena:-)

    Usch så dåligt av VC....men det förvånar mej inte så mycket. Vår VC har inte heller det bästa ryktet. Själv har jag listat om familjen till en annan läkarmottagning som är bra!

    AAnnanaspaj är underbart!
    Fast det var längesedan jag gjorde den!!

    Ha det så bra!

    Kramar

    SvaraRadera