söndag 18 april 2010

Fullpackat!!

Vilken underbar dag!! Jag fullkomligt älskar när det blir fullt hus utan att det egentligen är planerat. Igår var det tänkt att min 7-åring skulle ha en kompis hemma under dagen som dessutom skulle sova över. Dom båda såg fram mot det jättemkt. Sagt och gjort så kom Nova över.

Kalle var på träningsmatch i Åkersberga med fotbollen. Planerna under dagen gjorde att jag inte hade tillgång till bil vilket medförde att Kalle fick åka med en kompis på fotbollen. Under hemresan kom dom två killarna på att dom jättegärna ville leka tillsamman, hemma hos oss. Absolut, det funkar jättebra!! Men när de var framme hade planerna ändrats och Kalle och hans kompis Wille ville att Wille skulle sova över. -Japp, det fungerar det med!

Pratade med Robban, sa att min mamma och hennes man Kenneth kommer över på fika. Min syster och hennes familj kommer också och passar på och träffa mamma och Kenneth nu när dom är här då det är en liten bit emellan oss.
Då fick jag höra att Robbans kompis skulle komma över och umgås, skulle också sova över....
Hmm, just då kändes vårt lilla hus VÄLDIGT litet =)

Allt som allt när alla var här (samtidigt) så var vi 7 vuxna och 7 barn... En helt vanlig lördag =)
Hade handlat middag så det skulle räcka till 3 vuxna och 3 barn. Men då min kära syster och hennes man bjöd in sig själva på middag så fick det bli 2 sittningar; första med alla barn och den andra med alla vuxna. Var tänkt att vi skulle äta bakad potatis med lökröra och fläskfilé. Den maten blev bara till alla vuxna och till barnen blev det;
Kalle och Wille; kokt korv m pasta (gluten o laktos fritt pga allergi)
Maja och Nova; korvstroganoff och ris ( hade stroganoff från dagen innan)
Bella; potatissallad och korv
Hilda; kokt potatis och korv (hon gillar inte potatissallad)
Linus; barnmatsburk
Kände mig som den största mästerkocken med 1 000 armar som höll på med allt samtidigt.... Det är kul, men just matlagning och matning kan bli lite övermäktigt ibland. Var dock skönt att vi vuxna fick sitta o äta i hyfsad lugn och ro.
Medans alla stora killar var ute och drack öl var jag och syrran hemma med barnen och tittade på film och mumsade godis. Det slutade dock med att Majas kompis inte riktigt vågade stanna kvar och sova så hon åkte hem under kvällen. En besviken Maja kom och satte sig brevid mig och muttrade...Efter en mysstund så fick hon lägga sig själv ...

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Kul med stora familjemiddagar :)
    Kolla gärna in på min blogg, säljer lite läckra Victoria Secret saker fr USA :)
    Soliga hälsningar Ellinore
    http://secretsanddreams.blogg.se

    SvaraRadera