torsdag 29 april 2010

En alldeles vanlig ovanlig dag

Dom kallar oss för mammor
Mamma, mitt örhänge har åkt ur. Vad ska jag göra (kl 2 på natten)

Mamma, kan du hjälpa mig
Mamma, åhh titta vad äckligt, BAJS
MAMMA, kan du säga till Kalle
MEN MAMMA, det var inte jag
Skrriiiiiik, skriiiiik, byta blöja på ena bajsungen
gråt, gnäll, skrriiiiik
Byta blöja på andra bajsungen som mosat ut sitt ur blöjan då hon satte sig ner
Bajs på matta, bajs på golv, bajs på hennes ben
Stora barnen till skolan,
HEJ DÅ mamma
Snabba pussar, en liten kram
Skriiik, gnäll
gnäll skrriiik, schwisch (gåstolen kanar fram på golvet)
När lugnet lagt sig en aningens så kom jag på;
Jag glömde säga;
JAG ÄLSKAR ER!!


Hua, vilken morgon!!

TÄNK om man kunde vara en bläckfisk med
4 knän att sätta barn i,
8 öron för att lyssna samtidigt på alla barnen
8 armar för att hjälpa alla barnen samtidigt,
8 ögon för att titta på alla barnen samtidigt när dom vill visa saker
En mage som inte behöver mat
en kopia att skicka iväg när en vän vill ha sällskap när man egentligen inte har tid eller ork
TÄNK OM!!



1 kommentar:

  1. Det ska va en mamma till att klara av alla dagliga uppdrag vi ställs inför. Inte klokt vad vi håller på!
    Vad skönt för dej att få komma iväg till Mallis! Åker du själv:-)?

    Ha en fin Valborg i dag!

    Kram

    SvaraRadera