måndag 26 april 2010

Superdag!

Gud vilken härlig dag! Har varit ute nästan hela dagen. Även om jag har varit hemma så har jag varit ute. Dagen började med att åka och växla pengar till resan. Därefter hem, passade på och göra middagen så den var färdig. Idag bjöds det på tacopaj =) Mums. Därefter fanns det tid till fika på framsidan med en god kopp kaffe och den nykomna reklamen. Om man får sitta och bläddra i lugn och ro i reklam kan det vara ganska avslappnande. Man kan liksom drömma sig bort om allt man vill köpa...

Kalle och Maja kom hem idag efter en vecka hos sin pappa. Underbart härligt. Kalle skulle ha fotbollsträning idag på en fotbollsplan som ligger ca 6 km bort där vi bor. Kalle ville cykla på sin nya cykel men ville ha sällskap då han aldrig hade tagit sig dit själv förut. Självklart´att jag följer med! Nu fick jag min chans till att få träna lite =) Bara det att Maja ville med, Bella var trött och grinig och behövde ngt att göra, Robban ville vara hemma med Linus som låg och sov.

Allt resulterade i att jag tog Bella på cykeln, Maja och Kalle tog sina egna cyklar. Visste dock inte om Maja skulle orka hela vägen, men hon var SUPERduktig. Hon cyklade på bra nästan hela vägen. Stannade och vilade en liten bit innan vi var framme och så fortsatte jag med Kalle till fotbollsplanen. Maja kunde vila upp sig tills jag kom tillbaka, vilket hon verkligen behövde. När jag kom tillbaka sa hon; VET DU mamma.... Jag är helt GENOMSVETTIG på HELA ryggen. Fötterna är alldeles trötta, titta... Och så gick hon lite och skakade lite extra på dom =)

På hemvägen när Kalle tränade så tog vi det lite lugnare. Efter ett tag kände jag ngt tungt mot min rygg... Hmm, det är nog Bella som myser lite. Hon gör så ibland. Men det höll i sig länge. Stannade cykeln och frågade Maja om hon sov...



En stor hjälte somnade =)

Väl hemma igen var det dags att sätta sig i bilen, dock denna gången med 2 barn, då Bella vaknade till liv när vi kom hem och så hittade jag en otroligt missnöjd Linus som inte alls ville ligga i pappas knä. Så tog med honom också så åkte vi och köpte glass, tittade på den sista delen på kalles träning och sen åkte vi bakom honom en del av vägen hem, den vägen som var utan trottoar/gångväg.

Helt otroligt hur mkt barn orkar ibland. Han cyklade 6 km, fotbollsträning i 1½ timme för att sen cykla hem 6 km igen!!!! Tänk om man hade den orken!!! =)
Nä, all denna tid ute tar på krafterna så nu är det dags att lägga sig strax!!

Natti natti alla!!

1 kommentar:

  1. Oj...sååå duktigt!!
    Tänk om man hade haft hälften av barnens energi!

    Jag har varit sjukskriven sedan oktober för utbrändhet. Tråkigt men sant. Nu har jag dock arbetat ett tag och gradvis trappat upp min arbetstid. Nu ska jag jobba 75% i en månad för att sen gå upp på full tid några veckor innan sommarlovet (jobbar som lärare.
    Det ska nog gå bra.
    Funderar på att jobba deltid till hösten om ekonomin tillåter!!

    ha det så bra!
    Kramar!

    SvaraRadera