torsdag 8 april 2010

Så tusans blödig

Sitter på jobbet just nu. Det är sååå lugnt och passade på att läsa på några bloggar. Kom in på 2 supersorgliga bloggar som handlade om döden. Man kan tycka att jag som jobbar inom vården och varit i kontakt med döden flera ggr inte borde vara så känslig. Men det ÄR jag...
Kände hur tårarna började komma och kunde inte hejda dom... Har så lätt att sätta mig in i andras situationer, speciellt när det är sorgligt!
Sen kan jag säga att det INTE hjälper att radion spelar lugna favoriter....
Trist när man vill prata med sina patienter men alla ligger och sover eller vill vara i fred =( Kan ju inte gärna sitta där inne och prata sönder dom... Dessutom så har mina kollegor inte heller så många patienter och dom som dom har är också trötta och vill vara ifred.
Hmm, får prata sönder mina kära kollegor istället!
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar