torsdag 4 mars 2010

Uttråkad

Är sååå grymt uttråkad att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Kommer liksom inte iväg ngn stans, känner inte att jag har ork att göra massa saker ensam med alla barnen. All min kraft försvann när jag var och badade ensam med alla mina barn. Eller helt ensam var jag ju faktiskt inte utan jag hade min kompis med mig. Men hon hade ju sina 2 barn med sig. Där kom jag med alla mina 4. Folk tittade på mig som om jag var helt knäpp. Antagligen så är jag väl det =) Men det bjussar jag på!! Kan tänka mig att det ser lite knasigt ut när ngn kommer med 4 barn, varav 2 är under 2 år...
Tur att Kalle och Maja var med för det behövdes när de båda små satte igång och grät samtidigt. Det gick jättebra att bada eftersom det var en pool med så lite vatten att Bella kunde gå runt och Linus kunde sitta utan att svälja allt vatten i hela poolen. Bella var bara för söt i all mundering. En för tajt baddräkt som egentligen är hennes storlek, en badring och armpuffar...
Linus hade sina tajta små badbyxor. Maja skrattade så gott när hon såg att Linus visade sin "buttcrack" (lite osäker på stavningen). Tur att inte alla är med när man gör saker. Kändes som om jag ockuperade hela omklädningsrummet!! Bella grinade, Linus grinade för att han var trött, Kalle vände sig inåt när han duschade för han ville inte visa snoppen inne på damernas och Maja gnällde över att jag inte kunde hjälpa henne på stört med ngt... Hmmm, kändes inte riktigt som en lyckad dag just under duschningen! Men efter allt det så var det skönt. Mysigt att bada, men det blir så mkt enklare om man är 2 som tar hand om alla barnen! Det kommer att bli helt annorlunda när Bella och Linus är så stora att de båda kan gå ordentligt och kan göra lite mer själva!!
Igår kom en kompis till Kalle över direkt efter att vi hade kommit hem. Han sov över och Kalle hade jätte roligt med tissel och tassel.
Idag kom en av Majas kompisar över och ska sova över. Oavsett om hon klarar sig bra ( Maja) så sköter inte hon sig på samma sätt som Kalle. Kalle kan alltid komma på vad han ska göra, medans Maja frågar minst 4-5 ggr per dag vad hon ska göra....
Jag ÄLSKAR att ha mina barn hemma samtidigt som jag tycker att det är lite påfrestande!
Får se vad dagen bjuder på i morgon. Ev. ska vi till Ikea o köpa resten till badrummet, men får se! Det är pimpling här hemma i morgon, men vet inte om jag klarar av det ensam med alla barn. Det är trots allt ganska blåsigt och kallt. Om alla ska stå still så kommer vi frysa häcken av oss... På lördag är det fobollscup och kalas som gäller. På söndag ska jag jobba!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar