söndag 7 mars 2010

Bekymrad

Blir så bekymrad när det är så många i min närhet som väljer att gå skilda vägar! Förr i tiden så var det nästan ingen som valde att skilja sig, var "fult" att dela på sig. Idag känns det som att många ger upp för lätt. Alltid lätt att ha en åsikt när man inte är helt insatt i hela situationen, men tycker ialla fall att det är lite synd att det är så många som inte fortsätter tillsammans.
Jag vet ju av egen erfarenhet att det inte alltid finns något annat alternativ...
Det tråkigaste av allt är när det är barn inblandade! Man får hoppas att alla som går skilda vägar ändå tänker på barnen först och främst! Har försökt att göra det själv, men det finns säkerligen tillfällen då inte jag har gjort det utan att vara medveten om det!
När jag kom till jobbet idag, gick från bilen och skulle gå till ingången möts jag av en död hare som blivit ihjäl pickad av fåglarna i parken. Lite längre fram ligger ett harben där pälsen delvis var kvar samt benpipor... Usch, nog för att jag jobbar på sjukhus men kan väl slippa döden en del...
Är såååå glad över att få jobba lite! ÄLSKAR mitt jobb!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar