torsdag 18 mars 2010

Paybacktime =)

Nu kommer Bella få sona för allt hon har gjort mot Linus. Nu jäklar är han på g. Tidigare när han har suttit i mitt knä har han mer eller mindre varit som en sengångare. Man har nästan lust att ta tag i hans arm och riktigt nypa tag i Bellas hår för att han ska få ge igen ngt.

Men nu, nu är han på g!! Han grabbar tag i hennes hår som en riktig karlakarl och draaaaar. Bella som ibland kan uppfattas som ganska grov, tålig och hårdhänt är faktiskt sååå snäll. Än så länge så säger hon ingenting även om Linus drar som en tok! Hon försöker komma loss och bara tittar på honom med sur min. Emellanåt säger hon; ja ja jajajaja ja. Det är hennes nya grej. Inom loppet av den tiden som en vanlig människa säger hej har hon hunnit säga ja säkert 10 ggr... Undrar var allt kommer ifrån, kul är det iaf!! Helt plötsligt så får man respons när man frågar henne saker. Även om det inte är att hon svarar på min fråga så kan man ju låtsas att det är så!

Nu ikväll när vi satt och tittade på barnprogram så skulle jag försöka få en nybadad Linus att sova. Hade honom i famnen, en nybadad Maja satt bredvid mig och en nybadad Bella satt bredvid Maja. Mitt under barnprogrammet så vaknar Bella till och inser att Maja sitter bredvid mig och inte hon. Då klättrar hon över Maja, rumpan upp i hennes ansikte och gör ALLT för att komma fram till mig. Så sitter hon fastkilad mellan mig och Majsan och är såååå nöjd. Fram tills Maja "kastar" tillbaka henne till sin plats. Man kan få henne att stanna kvar där om man säger; Titta Bella, Titta!! Och samtidigt peka på tv:n!! Såå lättlurade ibland... Än så länge =)

Nu har hon lagt sig för natten och klockan är strax efter 18. Hon blir så trött av att vara på dagis!! Idag hade dom varit nere på stan och matat fåglar/änder. Bella hade hellre suttit i vagnen och vinkat till alla gamla tanter och farbröder som gladeligen kom fram och nöp henne i kinden...

Nä, nu är det min tid eller en liten stund iaf!! Dags att lägga bort datorn lite =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar