onsdag 17 mars 2010

Tillfreds

Igår tog jag och R en promenad ner på stan och satte oss och fikade. Satt vid vattnet med en go macka och kaffe, solen sken och utsikt över hamnen. Kunde inte bli så mkt bättre ( om man bortsåg från mupparna som SPOLADE varmvatten på den lilla snön som låg kvar på uteplatsen där vi satt).
Om ingen pratar med mig då i såna lägen har jag så himla lätt att drömma mig bort, sitta och filosofera och bara njuta. Det värsta är om ngn frågar mig vad jag tänker på... Det är som att trycka på en "glöm allt" knapp. Oftast kommer jag inte ihåg ngt alls.
Men när jag satt där så kände jag sån ro i kroppen och verkligen blev så glad över allt jag har. Att jag har det så himlans bra egentligen. Bättre än vad jag ibland tror. Det är så lätt, speciellt vintertid, att komma in i all negativ energi. Man hittar alla fel och brister och är inte alls sen med att klaga och vräka ur sig allt dåligt.
Jag vet att de flesta är riktigt urkassa på att säga bra saker, jag med. Men å andra sidan så när jag kommer på mig själv med att jag ska ge mer beröm så tycker jag att det låter så smörigt. Beror kanske på vem man ger beröm till.
Hur som, livet är så mkt enklare när solen skiner! Känner riktigt hur nyförälskad jag blir i min snygga kille, hur mkt jag älskar alla mina barn och hur mkt jag verkligen gillar min familj och mina närmsta vänner!! Ja, även de vänner som man kanske inte står sååå himla nära heller...
Det är nästan så det känns som om det kommer braka snart bara för att det känns så bra. Trist att man ska behöva känna så, att det är så bra och att det inte kommer stå sig för länge! E väk troligtvis så att man (jag) gör det för att skydda mig, att fallet inte blir lika långt om man är lite förberedd på att det kan gå snett med ngt!
Jag känner sånt lugn i min kropp!
Och appropå kropp, vet inte om jag skrev det tidigare men jag har tappat 3 KILO!!! =) Lyckan är total just nu. Även om jag har massa kilo till som jag vill förlora så har jag ändå lyckats tappa 3 hela kg!! Vill stå på vågen hela tiden bara för att se om man inte har tappat ngt hg till eller så. Men det skulle vara för trist att spendera all sin vakna tid på toaletten. Nog skulle man tappa vikt eftersom man inte äter tillräckligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar