torsdag 25 mars 2010

Pengar



Oavsett hur mkt pengar man tycker att man har eller hur lite man har så tycks det aldrig vara tillräckligt. Ändå så kan jag känna att vi ändå har det bra. Just med tanke på att jag är hemmagående. Om man tänker efter så finns det oftast tillräckligt med pengar bara det att man får anpassa sina utgifter efter inkomsterna.

Jag kan bli lite manisk om jag vet att jag inte har någon möjlighet till att handla det jag vill. Det bara kliar i kroppen som tusan och man kollar över om det ÄNDÅ inte finns pengar till att köpa just det man tänkt sig. Fast jag är nog lite manisk oavsett vad det kan gälla, även det här med godisätande. Om jag har bestämt mig att jag inte ska äta godis en period så blir det då istället helt maniskt och jag vill inget hellre än att äta bara godis... Psyket e bra knäppt ibland!!!

Kommer få tillbaka en del från skatten, men det är ju senare och dom kommer ev att användas till en resa förhoppningsvis!! Tänk vad skönt sen när man börjar jobba och vi har 2 hela inkomster!! Åhhh vad jag har att se fram mot!! Det kommer att bli iaf minst 5-6 000 mer varje månad!! Ja, man ska ju inte prata pengar egentligen, men det gör jag iaf!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar