söndag 28 mars 2010

Att gråta

Jag är en sån person som oftast är glad, försöker att inte vara nere, ledsen eller bara allmänt grinig. Kan tycka att det är jobbigt ibland med vissa människor som VARJE gång man pratar med dom så är dom arga,griniga eller ledsna. Har FULL förståelse om man är det pga vissa saker men efter flera månader så tycker man att läget borde ha ändrats ngt!!!

När jag framför allt inte har gråtit på ganska länge så krävs det inte så mkt för att det ska brista för mig. Som igår tex. Satt och tittade på new moon tillsammans med Robban. Är lite sen med att titta på vissa filmer, men men...



Det var riktigt längesen som jag grät så mkt som jag gjorde igår. Den var inte ledsam på det sättet, det är ju trots allt en vampyrfilm men det var ganska mkt som jag kunde sätta mig in i känslomässigt. Kändes skönt att få skvätta en del iaf!! =) I hemlighet så klart, tror inte att Robban märkte ngt. Då skulle man få en dum kommentar som; VA, gråter du??? Varför det?? TÖNT!!....Kommentarer som skulle förstöra HELA stämningen!!!

Så idag, inte det minsta utvilad, så känner jag mig sådär lagom uttömd och lugn. Blev väckt av Limpan idag. Tittade på kl och insåg att kl redan var 7.00 på morgonen. SKÖNT!! Gick ner med glatt humör, gjorde välling, satte på kaffe och startade datorn. När jag efter ca 30 min så inser jag att min kl på telefonen ställts om av sig själv (eftersom vi gått över till sommartid) och kl egentligen var 6.00!! WTF!!!!! Han har lurat mig ungjäkeln!!! Han fick mig att gå upp en timma tidagare än vad vi brukar... Åhhhh!

Jaja, bara att vara glad och ska snart gå upp och hämta den andra "terroristen" som är på övervåningen som precis har vaknat och skrikit upp sin röst... Hon har hittat sina allra högsta tonlägen. Det är så det skär i öronen när hon sätter fart.! Till o med Robban har nu börjat reagera, han som nästan aldrig säger till Bella. Vet ingen som har sånt tålamod för ett barn som han har för henne. Kanske är så när det är far-dotter?? Hur som, när vi satt vid matbordet för ett tag sen så satt Robban och Bella bredvid varandra och hon sätter av ett sånt högt skrik att det nästan tjuter i öronen efteråt. DÅ säger Robban; För f-n Bella, lägg av!! Nu har du gett mig tinnitus!!! Skön kommentar som gjorde att jag brast ut i skratt!!...

Ska nog döpa om Bella till operasångerskan eller mistluren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar