måndag 22 mars 2010

Åsikter

Läste en annan blogg idag, skriven av en person som jag känner till. Det jag inte förstår är varför man reagerar så starkt om någon kommenterar det man har skrivit. Är man den personen som bloggar så är man väl ändå väl medveten om att folk kommer ha åsikter??? Då kan man inte gå till person angrepp och ta illa vid sig för att andra har en annan åsikt än vad man själv har!! Själv har jag inga problem med det alls =) Det är INGEN som har förmågan att lämna kommentarer till mina inlägg. Antingen så är jag väl så himla bra på att skriva eller väldigt medelmåttig rättaresagt eftersom ingen har ngt att reagera på....

Hur som helst så gillar jag när folk har åsikter som dom kan stå för. Man ska ha egna tankar och idéer! Så trist när folk bara ställer sig bakom alla andra för att man inte vågar yttra sig... Oavsett om man har ngt tråkigt att säga eller tycka till om så tycker jag att man ska säga det. För det finns ju faktiskt olika sätt att säga det på! Man behöver inte bli otrevlig bara för att man säger vad man tycker!

Satt och diskuterade med min sambo om hur det är med olika jobb, när de är mansdominerade eller kvinnodominerade. Kom fram till att det allra bästa hade varit att jobba på ett ställe där det är blandat =) Män/killar har en tendens att hönsa upp sig och ska visa vem som är bäst. Ryter ifrån eller är rent av otrevliga om det krävs. Kvinnor har en tendens att snacka skit bakom ryggen på den dom stör sig på, fryser ut och kör mer en mobbingstil.

Om man tänker efter så märks det så tydligt, man ser det överallt mer eller mindre. Men dessvärre är det nästan ingen som gör något åt det... Alla pratar så mkt om att man ska skydda barnen i skolan mot mobbing... Vad hände med alla andra vuxna som är i samma sits???
Hmm, blev en annan vinkling av detta än vad jag hade tänkt mig...

3 kommentarer:

  1. jag håller helt med dig,darling....dom som är coolast står för vad dom tycker men "outar" inte allt dom tänker.Hörs imorrn,Puss!

    SvaraRadera
  2. Bara för att det är övervägande del killar/män på arbplatsen behöver det inte betyda att det inte snackas skit bakomm ryggen, alla är långt ifrån rakryggade! Bästa blandningen är både killar/tjejer/kvinnor/män i alla olika åldrar = erfarenhet vs nytänkande
    /kramis

    SvaraRadera
  3. Nä såklart inte!! Enklast att bara beskriva de stora skillnaderna, men håller helt med dig!Bästa att ha blandat!! Märker vad stor skillnad det gör med de få killar vi har på vårt jobb!!

    SvaraRadera