tisdag 23 mars 2010

Att älska

Jag ÄLSKAR mina barn över allt annat. Men ibland så kan jag till och med bli lite ledsen över att det känns som att allt kretsar kring barnen. Allt jag gör cirkulerar kring barnen. Om jag pratar med människor som jag inte pratar med dagligen så blir det oftast om barnen. Om jag bloggar så blir det mest om barnen. Det gör mig inget egentligen men samtidigt så känns allt så inrutat och enformigt.

Det är nog mest om att jag kan uppfatta mig själv som tråkig. Eller så kanske det är en rädsla över att jag är rädd för att andra ska uppfatta mig som tråkig... Ok om andra uppfattar mig som tråkig för att jag är det som person men inte för att jag har så mkt med barnen omkring mig.

Satt och pratade med min storasyster om detta med barn. Jag känner i hela min kropp att jag inte vill ha mer barn. Fast jag en yttans kort stund igår kände att det hade varit så mysigt med en liten till så kom jag till min sans några sekunder efter och insåg att min tid är snart. Eller rättare sagt så är det min och Robbans tid snart. Tanken är ju att vi har haft bebis tiden nu, de ska bli stora och vi ska kunna göra mer saker utifrån vad VI vill göra. Inte vad barnen kanske vill göra.

Robban sa att vi kommer få njuta av när våra barn får barn. De så kallade kommande barnbarnen. HERREGUD vad det kändes avlägset. Men vilka mysiga tankar det ploppade upp!! Kunde riktigt se framför mig hur jag mer eller mindre "tvingade" Kalle (som troligtvis kommer få först om man går efter åldern) att vara hemma hos mig HELA tiden!!! Hemska tanke, hoppas att jag inte blir allt för jobbig när jag blir äldre!!

Andra tankar i samband med barnatänkandet har kommit upp... Tänk om Kalle och Maja träffar såna där HEMSKA och jobbiga respektive. Jag kommer ju ruttna!!! Kommer väl inte kunna säga så mkt om det heller. Jag vet ju att jag har varit glad för att min mamma inte har sagt så mkt om dom killarna som jag har haft. Det får bli senare bekymmer!!! Orkar inte tänka så långt fram! =)

Har funderingar kring hur jag ska nå ut till fler med min blogg. Har ingen aning om hur jag ska göra... Känns lite trist när det inte är ngn som läser knappt eller kommenterar....

6 kommentarer:

  1. Hej Loppan!
    Du ville ha lite feedback, so here we go! Layouten är jättefin! Känns som om den passar bättre :-).
    Blev nog lite fundersam över det du skrev ang att allt handlar om barnen. Det är väl ganska så självklart med tanke på att du har 4 barn och deras självklara rätt är att allt faktiskt SKA handla om dem, så länge de är så här små. För precis som du själv skriver, så tids nog kommer de att gå sina egna vägar och bli självständiga. Ni började ju med bebisar och då helt naturligt får ni själva stå tillbaka och få eran tid längre fram.
    Som oftast när jag läser din blogg, så ler jag stort :-) Idag när du skrev om framtida barnbarn, framtida kärlekar för barnen så skrattade jag högt! Kunde se dig framför mig hur du kommer att bete dig men samtidigt blev jag ju lite hmmm ....tycker hon att jag är för jobbig? Vet du, inte helt lätt att vara förälder!!
    Det här med att nå ut med bloggen ska jag väl egentligen absolut INTE kommentera då jag inte har en enda aaaaaaaaaaning om hur det går till men jag vet ju att bl a Thomas läser din blogg varje dag och kanske är det andra?? Du får nog uppmana dem att kommentera, jag visste ju inte ....MEN jag lovar att inte hålla inne med mina kommentarer längre utan kommer att skriva för allt jag är värd!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Du e för go. Tycker att du skriver jättebra
    Kramar från morbror

    SvaraRadera
  3. Har ju precis hittat hit! Å den är jättefin
    och alldeles vardaglig. Jag kan också sitta och tänka på framtida kärlekar och bekymmer osv för mina två tjejer.... Rådet -gör inget som inte er mamma gjort :) funkar inte!
    Man ska väl njuta av nuet, för framtiden kommer oavsett. Spännande! Camilla

    SvaraRadera
  4. Sen när har detta kommit till att man kan skriva kommentarer på din blogg??? Det har du väl inte haft hela tiden, för då skulle jag ha kommenterat alldeles för mkt...;-)
    PUSS
    BTW, hur lägger jag in att det är JAG som skriver??? gillar inte att det ska vara krångligt..
    Your little sister...:-)

    SvaraRadera
  5. Håller helt med dig Camilla!! Man ska verkligen passa på och njuta nu för tiden rasar iväg så snabbt som det är! Märks om inte annat på våra små... Men kan säga att jag har redan sett framför mig hur Kalle kommer hem en dag som en punkare med ring i näsan och 3 olika färger i sin tuppkam. Var liiite svårt att koppla av lagom till sängdags =)
    Lisa; denna funktionen har funnits hela tiden. Men kanske inte har synts så tydligt förut... Men man kan registrera sig på ngt sätt om man vill ha sitt egna namn. Fråga mamma hur hon gjorde!! Puss!!!

    SvaraRadera