tisdag 30 mars 2010

Lurad!!

Igår kväll när vi skulle dricka te kom Kalle på att han hade skämtte som han hade köpt en gång för längesen; chilite!!Han tyckte att vi skulle lura temästaren; Robban. Han dricker te jämt och ständigt och han om någon borde känna skillnad och märka skämtet med en gång! =)

Sagt och gjort, 3 muggar, 2 olika sorters te. Kalle skulle själv inte ha så han passade på att skoja istället =).
Hällde upp vatten och under tiden som det stod och drog kom Robban ut i köket. Oooops, första tanken var; hoppas han inte märker det!! Nej då, han var så fokuserad på att göra mackor så han märkte inget. Hällde i mjölk som han brukar och han tog med sig muggen ut i vardagsrummet.

Jag vet att Majsan har lite svårt att hålla sig för skratt när man skojar med andra. Men hon klarade det denna gången!! =) Robban drack och märkte INGENTING!! =) Hahaha, så roligt att det gick vägen. När han hade fikat klart gick han upp till Kalle på övervåningen som satt och spelade x-box. Då sprang Maja efter och frågade om han (RObban) inte hade märkt ngt och så asgarvade hon...

Nä, han hade inte märkt ngt. Han skulle minsann ge igen till Maja ngn gång var svaret... Maja kom ner och efter ett tag kom även Robban ner. Då muttrade han och var lite sur; fan, ni bara ger er på mig sådär!!
Fan, det blev ju skitvarmt efter chilitéet. Någon som är lika hypokondrisk som Robban får man ibland leta efter... =) Men han fick sig en "tillsägelse", man måste kunna skoja lite utan att man blir sur!! Och vips så blev han mkt gladare =)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag är med och tävlar i veckans blogg hos Matildah.
    Och jag skulle bli jätte glad om du röstade på mig. Kicka gärna in på min blogg för vidare information eller säg vad du tycker om den. Eller gå direkt till röstningen http://mmautildah.blogg.se/2010/march/veckans-finalister.html#comment
    Jag är nummer 6.
    Ha en fortsatt trevlig dag!

    SvaraRadera