onsdag 24 mars 2010

Stoppad korv

Så var det dags för träning igen igår. Jag älskar verkligen den träningen, ljuspunkten i veckan. Man får göra av med all energi som ligger där bakom alla gäspningar och stela leder... Har aldrig varit med om att jag någonsin har gäspat när jag har tränat men NU har det börjat..!!! Vad innebär det?? Att jag ska påminnas om att jag faktiskt börjar bli mkt äldre än vad jag kanske själv vill medge??

Hur som, innan jag åkte iväg så skulle man ta på sig sina träningskläder. Har ledsnat lite att bara ha på mig svarta kläder för att jag vill dölja magen. Har svarta träningsbyxor, svart träningsbh och brukar ha en löst sittande svart topp.

Tänkte för mig själv att nu när jag minsann har tappat 3 kilo så borde det ju märkas på magen, att det inte syns lika mkt att jag har en stor slapp degklump som sitter där. HERREGUD, det blev ju som värsta catwalken för min del. Sprang upp och ner i trappan och testade tröja efter tröja. Då kan det ju tyckas att man bör sätta upp en spegel på övervåningen så man slipper springa upp o ner. Men det har vi, bara det att min låååånga sambo har tagit ner lampan i hallen så jag har inte det ljuset som jag behöver för att se ordentligt...

Hade dragit på mig byxorna, bh:n och ett blått långt linne. Över det tog jag en vit slapp t-shirt. Gick ner till spegeln med glatt humör då jag kände mig lite snyggare med lite färger. Det enda jag såg framför mig var en stoppad korv UTAN hals. Va f-n, hur gick det här till?? Det stämmer ju inte överens med hur jag har föreställt mig i huvudet!!! Jaha, av med ena "skinnet", tänkte att det kan ju faktiskt bli bättre även om linnet sitter tajt. Lite veck här och där kanske tar bort en och annan extramage... Men NEJ!!! Då såg jag "endast" ut som en stoppad korv MED hals...

Det slutade med att jag tog på mig en svart lös topp över det blå linnet så hade jag iaf lite färg kvar men med maskerande svart tröja över =( Tänk vad lite som krävs för att man ska tappa modet. Men jag fortsätter att knapra mina fettbindande tabletter och prestationshöjande kapslar. Åhhh, pundarKarin går på all raklam som visas på tv (känns det som). Ska se om jag inte kan börja springa på kvällarna nu när snön snart är helt borta, när man slipper att riskera att bryta ben och allt annat som kan brytas....


Jag SKA komma i form snart!!! Om jag så ska jaga halva ortsbefolkningen för att komma dit jag vill... Det som stör mig på träningen är när man får en sån där hurtbulle framför sig, som jag fick igår. Hallåååååå, kan du möjligt flytta dina schyssta lår, fina frisyr och ickeflåsande kropp någonannan stans så jag slipper få ångest över att jag står och flåsar som en annan sankt bernhards hund med dregglet slängandes fram och tillbaka...

Nåja, när jag är där själv, alltså smal och smärt ska jag göra samma sak. Ställa mig framför "tjockisarna" för att "sporra" dom =) Då jäklar...

4 kommentarer:

  1. Karin börja med spinning o core skall du se att det börjar ge resultat.

    SvaraRadera
  2. Mmm, men det är inga roliga träningsformer. Har inte fastnat för coren och om jag kör spinning så kan jag inte gå på en vecka... Jag vill göra men vet inte om man ska gå emot vad man känner för...

    SvaraRadera
  3. du är underbar, och du kan vi inte börja med att gå (utan att ha ortsbefolkningen i hälarna)?!
    Vi kanske ska testa core/spinning?? Ledaren ska vara helt suverän.
    Heja på/kramis

    SvaraRadera
  4. Haha, absolut att vi kan börja gå!! Sa faktiskt idag att jag har lust o köpa stavar så man kan börja!! Man kan ju gå på gångvägarna tills marken har torkat upp!!
    OM jag ska testa spinning så måste jag köpa dubbelt vadderade cykelbyxor/byxor. Annars kommer jag se ut som en väldigt sur person eftersom jag grimaserar av smärta... =)

    SvaraRadera