måndag 8 mars 2010

Nattgäst

Hade Lena här som som över, en jobbarkompis. Det går så lång tid emellan att vi ses nu när jag är hemma och mammaledig och hon dessutom bor i Västerås... Men det är desto mysigare att ses när vi väl gör det! Även om hon är lite glömsk emellanåt ;-)
Hade jobbat på dagen, kom hem och fick ta över ALLT!!! INTE skoj! Men det fick han reda på också... Förstår ibland inte hur min lilla R tänker ibland. För han skulle absolut inte vilja att jag gjorde samma sak mot honom!!
Idag har jag gått och gäspat och nyst om vart annat. Är så trött idag, men tror att jag ligger lite back i sömnen... När jag väckte Kalle och Maja, kom in i rummet och så ligger Bella där klarvaken och tittar rakt på mig. Säger glatt; heeeej. Då kan man ju inte motstå att plocka upp den lilla underbara tjejen!! Trots att kl bara var 7... =)
De stora barnen gick till skolan, syster kom förbi och stressa på mig för att gå ner på stan. Tar lite längre tid för mig att bli klar ibland. Sen var hon dessutom klar, hade alla kläder på sig och Svea låg i vagnen klar hon med....
Kom ner på stan, gjorde de ärenden jag skulle. Satte mig på fiket med en go kopp Latte och bulle. Får ett samtal med dolt nr. Brukar oftast inte svara på dom men gjorde det ändå... Visade sig att det var Majsan som var dålig och hade ont i magen. Var bara att svepa kaffen och bege sig upp mot skolan. Vet inte om det var ngt annat som låg i botten för hon blev pigg och frisk som en nötkärna så fort vi kom bort från skolområdet. Hmmm....
Har skrivit klart alla inbjudningar för namnfesten... Ska bli kul!! Jag som ville ha ett litet intimt, men det kommer nog inte att bli så litet om alla kommer... Jaja, det blir mysigt att träffa alla iaf, men det är inte förrän i maj!
I morgon kommer en annan kompis förbi för att fika hoppas jag. Vi bestämde för några dagar sen, men man vet aldrig om det glöms bort... Lätt hänt när man har mkt annat runt omkring sig att ordna med!!
NU är det dags att sova! Natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar