fredag 12 mars 2010

Kaosdag!!

Dagen började bra faktiskt. Gillar inte att stressa på morgonen men tycker inte heller om att behöva gå upp alldeles för mkt tidigare heller. Då tycker jag att det är mkt bättre att bara planera bra, förbereda så mkt som möjligt dagen innan om möjligt. Det är ju inte alltid det går och just därför så blir det stressigt ibland...
Men jag kom iväg i tid, mötte upp syrran på vägen till dagis och lämnade Bella. Trist bara att jag inte visste att dom skulle ha en ute dag så jag hade inte tagit på henne alla ytterkläderna =( Bara att sätta igång och klä på! Blev inte bättre av att Bella blev ledsen vid lämningen.
Gick hem tillsammans med storasyster och fikade. Lillasyster och hennes kompis kom förbi en snabbis och tittade på min ena vagn.
När kl närmade sig 12.20 började jag gå till dagis för att hämta upp Bella. Hon och Linus skulle få vaccin på BVC. Tyckte det verkade riktigt praktiskt att göra det på båda två så man slapp att springa dit flera ggr. SÅÅÅ kul är det inte att gå dit =)
Jaha, väl nere (promenerade i snabb takt) och i tid så kände jag på mig att det kommer bli jobbigt detta. Har jag tur så blir det inte det. Dessutom ska det nämnas att det var en ny bvc sköterska för min ordinarie är mammaledig... Trist!
Det började inte så bra. Efter att Bella hade vägt sig så vänder jag mig om och ska lägga henne på skötbordet för att mäta. Då låg Linus på golvet med handen framme som jag råkade trampa på. Där startade skrikmaraton!!! Förvisso inte så länge, men det räcker för att sätta mitt lugn ur spel...
Linus var ledsen för det gjorde ont, Bella för att hon HATAR att ligga på skötbord. Sprutorna var inte så farliga. Det gick över på någon minut. Men herrejissanes vad mina barn väger mkt!!! Det märks att det är 2 olika pappor till de 2 stora och till de 2 små!!! Kalle och Maja är smala och nätta, inte allt för långa. Bella och Linus är långa och stora...
Bella 1,5 år 11/3-10 ----> 14 030g 87cm lång
Linus 6 månade 11/3-10----> 8 430 g 70 cm lång...

Det är lite att bära på! Kommer inte ihåg vad Kalle och Maja vägde vid denna ålder men de väger nu ca;
Kalle 9 år; 28kg (tror jag om jag inte blandar ihop med ngn annan) 136 cm lång
Maja 7år; 19-20 kg 118cm (??) lång
På em kom Lena hit. Mötte upp henne i Täby, skulle kolla på en uthyrningsdel för hennes skull så hon slipper pendla till Västerås!! Inte det finaste som finns, men bättre i väntan på ngt annat. Får se vad hon bestämmer sig för!!
En mkt lugnare dag idag iaf!! Sitter och skriver lite här, dricker kaffe och tittar på en nybadad Linus som ligger bredvid och sover =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar