måndag 30 augusti 2010

Imorgon gäller det!!

Det är med otroligt blandade känslor som jag kommer att ladda inför morgondagen! I morgon ska jag börja jobba igen på heltid efter att ha varit hemma och mammaledig sen maj -08!!! Visst har jag gästspelat några ggr på jobbet men det är ju på helger när allt är mkt lugnare, inga direkta ronder, inga undersökningar värda att nämnas... Men nu, nu jäklar vill det till att man har huvudet på skaft, veta alla nya rutiner, veta var jag ska placera mina fötter... Åhhh, känns sååå jobbigt men samtidigt sååå kul!!

Man får hålla tummarna för att det kommer bli bra, att det inte kommer vara en av de värsta dagarna i historien! Jag får återkomma i morgon när jag har gjort första dagen.

Dagen idag har varit alldeles för jävlig rent ut sagt!! Inte nog med att Linus är gnällig över sin kassa mage utan Bella har varit en riktig gnällhöna också... Känner hur krafterna är nere på reserven. Så ur den synpunkten så är det med glädje som jag går tillbaka till jobbet nu... Tror att det är bra, iaf för min del, att börja jobba och byta miljö innan man går varandra på nerverna. Även barnen behöver lite vuxenombyte ;-) Sen är det nog inte bara gnabbet och gnället mellan mig o barnen utan även mellan mig o Robban. Vi har varit hemma tillsammans sen midsommar. Även han behöver vara utan mig!!

Nä, nu ska det sovas! Natti natti!

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Oj Karin...vad ska jag börja! Man känner ju sig själv bäst och vet hur mycket man klarar av att hålla på med. Ibland orkar man mer och ibland mindre. När man är mitt i allt så märker man knappt att det är så mycket att göra. Jag är iaf nöjd med allt jag åstadkommit under veckan som gått.

    Efter skolan fick jag ett förskolevik som förlängdes hela tiden. Lagom till jag skulle ha Mollie sa de upp folk så jag har inget jobb att gå tillbaka till. Jag är ju utbildad att jobba i skolan och hoppas få göra det! Jobb finns alltid, men man måste nog börja någonstans. Detta blir en lite lagom start tills Mollie har fått plats på dagis i Oktober.
    Då kan jag vikariera mer aktivt och hoppas att det leder till något mer.

    Bilen är fixad för tillfället, men den känns inte pålitlig så en ny får det nog bli iaf.

    I vår lilla stad har vi fem små inredningsbutiker som jag brukar gå och dreggla i. Dock blir det mest handlat i Kristianstad som har lite mer i utbud och där det kostar mindre. Tur man kan behärska sig annars hade det varit tomt i plånboken för det mesta.

    Ha det så bra och Lycka till imorgon!
    Ska hålla tummarna för dig!!

    KRAM

    SvaraRadera