måndag 2 augusti 2010

Del 2

Åter till möhippan;

Som sagt, PicNic i det gröna med massa gott att äta o dricka!



Efter massa skratt och prat så var det dags att röra sig till nästa grej. Nu var det dags för lite Afffrikkkaaan dans!! Shit, det var ju värre än det allra värsta träningspasset man kan föreställa sig. Förstår inte hur dessa runda goa afrikanska tanter kan vara så runda när de får gå igenom såna här gympapass titt som tätt så mkt som dom dansar o har sig... =)
Det var kul att få testa och kan förstå folk som fastnar för det för man kan göra nästan vad man vill =) Vi var nog flera stycken som tyckte att vi var så satans duktiga på att dansa och när man väl vaknade upp ur sin egen värld och tittade upp i spegeln insåg man att man mer eller mindre gjorde robotdansen och de andra gjorde schyssta afrikanska moves...





Svettiga som aldrig förr och rödare än den nykokta kräftan gick vi allihopa och tog en välförtjänt dusch inför den kommande middagen och utekvällen. Middagen var hemmagjord med tapastema. Med lite hjälp från den äldsta systern blev rätter som jag aldrig testat förr lagade. (Dagen innan skulle all mat lämnas i lokalen så man skulle slippa bära på allt. Mitt i all packning av maten hemma så kommer..... LISA... VA FAN gör du här, var min reaktion. I all panik sa jag; vänta lite, stängde och LÅSTE dörren med henne kvar på utsidan och packade färdigt maten... Jaja, hon insåg nog inte vad jag höll på med riktigt o varför jag gjorde som ajg gjorde. Jag som ABSOLUT INTE KLARAR AV ATT LJUGA!!!! )

Middag bestod av;
* enkel potatissallad
* hummus
* gurk- och melonsallad
* tomat, mozzarella och basilika
* marinerade oliver
* laxrullar med kräftröra
* grekiskt lantbröd
* Bön och tomatsalsa
* chorizo och salami


Stencool lokal som Lisas kompis hade fixat!

Dessvärre tog naturligtvis mina batterier slut i min kamera så den kameran som sen användes var min iphone. Efter middagen var det dags att göra sig iordning för utekvällen. Jag låter bilderna tala för sig själva!!!













Så mkt mer än såhär bjuds det inte på faktiskt ;-)

Behöver nog inte tillägga att vi hade en sån otroligt bra dag, alla var på superhumör och jag hoppas att det föll alla som deltog i smaken! Men det tror jag =)

Näste man på tur??

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Vilka partypinglor!! Under bara 80-tal eller not!!! Hi Hi Hi. Ni ser ut att ha haft en riktigt rolig möhippa!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Vilka härliga bilder på härliga brudar!
    Så kul ni ser ut att ha haft det!
    Möhippor brukar va trevliga tillställningar!

    Tack för den fina grattishälsningen!
    Idag ska det firas!

    Kramar

    SvaraRadera