lördag 7 augusti 2010

Lite allt möjligt

Egentligen har jag nog inte så himla mkt att skriva om, har inte gjort så mkt. Därför som jag inte skrev igår. Fast iofs så var jag hos en kompis igår och fikade. 100 år sen vi sågs sen sist. Det roliga är att barnen leker som aldrig förr, som att dom aldrig varit ifrån varandra. Kalle var hemma med en kompis, Maja lekte med hennes äldsta tjej, Bella lekte med hennes mellantjej som är 1 år äldre än Bella och Linus kröp runt. Klockrent!!

Idag kommer min farmor o farfar hit och hälsar på. De skulle ha kommit till min systers bröllop men ville kombinera firandet av Lisa o Magnus med att träffa vår äldsta farbror som ska ut o jobba på båt ett tag. Så idag blir det middag för MASSVIS =)

Städat har jag gjort också. Har den senaste tiden rensat ut både kläder och leksaker som vi inte använder och hade tänkt om vädret tillåter att sälja på loppis. Så vi får se i morgon hur det ser ut! Om inte, så blir det ytterligare en fika med kompisen som troligtvis skulle gå på en visning i området vi bor i. Den känslan som jag får när jag rensar, får ordning och reda går inte att beskriva!! Jag mår så sjukt bra av att ha gjort någon nytta. Undrar om det beror på för låga ambitioner? =) Nu när man är hemma o mammaledig.... tror nog att det VERKLIGEN är dags för mig att börja jobba!!

I början på september vankas en resa till Danmark med bara tjejer! Ska bli så himlans kul!! Inte alls länge kvar!! Det är mkt som kommer hända framöver i augusti. Det tråkiga när det blir så är att man inte har så stor möjlighet till att göra andra saker som kanske tar en dag eller två. Vi pratade om en kryssning och lite andra saker, men det får nog skjutas upp. Kanske får se till att ta det när det blir lite kyligare. Detta kommer framöver:

8 aug- pappa fyller år
9 aug- Lillasyster fyller år
19 aug-storasyster fyller år
21 aug- Lillasysters bröllop
26 aug- Bella fyller år
28 aug-kompis bröllop
30 aug- jag börjar jobba
3-5 Sept- Danmarksresa
12 sept- Kalle fyller år
19sept- Linus fyller år

Ja, jag vet vad jag har att göra framöver!! =) =) Har säkert missat några saker, detta var det jag hade i huvudet som jag kom på nu.

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Härligt med en hel massa firande framöver!!! Du behöver ju inte ha tråkigt och en massa dötid framöver!

    Det ser lite ut som min september och oktober!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Haha, NEJ det är det sista jagh kommer ha; massa dötid! Men tror att det är så för de flesta, att man har en månad som är värst då alla kalas o händelser kommer samtidigt =)

    KRAM!

    SvaraRadera