onsdag 1 september 2010

Första och andra dagen samt provsvar

Så var både den första och andra dagen avverkad på jobbet. Riktigt skön start måste jag säga! Förutom att jag måste ha tappat förståndet då jag redan första dagen såg till att komma till jobbet kl 7 och skulle ha börjat 13.30... Hmmm, jaja, får skylla på något bra... Men det fungerade ändå, vi var såpass många att jag kunde stanna och det fortfarande fungerade på kvällen.

Det var med lugna kliv som jag gick in på avdelningen. Tänk vad knäpp man är när man redan dagen innan går runt och är allmänt nervös och nojig över att börja jobba igen. Men när det väl är dags så är man lugn som en filbunke =) Det har varit renoveringar på avd. och senast i onsd förra veckan såg dom till att ha rivit 2 toaletter och lite annat på avd. vilket innebär att vi var tvungna att ha 4 vårdplatser tomma.... Det i sin tur innebar att alla kunde få en mjukstart efter sommaren =) Jag hade möjlighet att fixa med lite utbildningar på datorn, fixade alla mina behörigheter på datorn, en inskrivning och lite annat smått och gott.

Idag har det varit lika skönt även om jag hade hand om 2 patienter som krävde sitt. Det var härligt att få vara inne i patientrummet och få göra det jag vill, som jag längtat efter. Det bästa av allt är att det har varit massa ändringar med medicinvagnar och dylikt, ändringar som enbart är till det bättre. Inte att förglömma att få komma tillbaka till alla underbara arbetskamrater och min underbara chef. Är så glad över chefen, man blir bemött med ett stort leende och ett STORT välkommen tillbaka.

På kvällarna är jag lika död som en jaaaa, en död sill =) Knappt att huvudet fungerar. MEN, jag har fått middag framdukat tills jag kommer innanför dörren och en STOR puss =) Åååå vad jag älskar min man!! =) Får se hur länge den här glädjen håller i sig och hur länge han är villig att ha middagen färdig =). Men måste ge honom en stor eloge för att klara av allt galant!! Han väcker de stora och de små, alla får frukost, på med kläder, skicka de stora till skolan och sen gå med Bella till dagis.

Fick ett samtal idag från husläkaren. Vi hade ju varit och lämnat avföringsprov från Linus eftersom han bajsat som en tok ett bra tag. Nu har det visat sig att det var en bakterie som härstammar från samma stam som shigella och salmonella och de andra två. Det hette ngt mysko som jag har på en lapp i mina arbetskläder och ska tydligen läka ut av sig självt. Smittar enbart under diarréperioden. Faller även under anmälningsplikten till smittskyddsinstitutet.... Ovanligt i Sverige. Då är ju min fråga; HUR SJUTTON HAR MIN SON FÅTT DENNA ÄCKLIGA BAKTERIE???? Smittas tydligen oftast från fläskkött, men det hjälper ju inte då ingen annan av oss har blivit dålig. Då kommer ytterligare en annan tanke; kan det ha kommit från ngn barnmatsburk??? Blir inte klok på det och kommer inte bli klokare av att fundera mer på det!

Nu börjar klockan bli mkt för mig; 20:40 =) Dags att lägga sig snart =)
KRAM

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar