onsdag 18 augusti 2010

Ganska halvtrist...

Idag har det varit en sån där dag då man egentligen känner att man kunnat vara utan den! Dagen eller rättare sagt natten började med att Limpan väckte mig 3.30. Då hade han krämat ner HELA blöjan och var inte alls villig att försöka somna om... Trött som jag var så fattade jag det inte med en gång =)
Sen var det bara att vara vaken då han har feber och är allmänt gnällig. Jag vet att han har tänder på g och att det med all säkerhet är det. Hjälper dock inte att bara veta det då man är så illa tvungen att gå upp mitt i natten =( Förvisso så är det himlans mysigt att ha en kramig bebis om man bortser från gnället. Blev välling både en och två gånger innan det var dags med alla morgonrutiner.

Somnade på soffan med Linus "huvudfötters" (som skavfötters men med huvudena) vid 6.30. Då var det bara en timma kvar tills vi skulle upp då både Bella skulle upp inför dagis och Kalle inför sin fotbollsträning som är varje dag denna vecka...



Under fm hände det egentligen inte så mkt. Trist väder, skittrött och gnällig bebis. Robban började rodda i Majas rum och kopplade ihop datorn med stereon så hon har haft disco hela dagen samtidigt som hon städat rummet. =) Då hon är väldans lik sin mamma (när jag var liten) så tycker hon om att städa och fortsatte till toaletterna... INTE MIG EMOT!!! Kalle fick efter fotbollen storstäda sitt rum, bädda rent sin säng och städa Nellys terrarium! Duktiga barn!!! =)

Under em har det inte hänt NÅGOT ALLS.. Allt jag egentligen vill göra är att lägga mig o vila men vet att jag kommer somna och då kommer jag inte kunna sova för natten sen. Så det blir till att vänta! Bella har för övrigt varit en riktigt skitunge!! Ibland tror jag att jag håller på o tappa förståndet. Hon är på ALLT!!! Känns som att man inte gör ngt annat än att gapa o skrika och säga NEJ... HELA TIDEN!!! Jaja, denna tiden ska väl gå över den också antar jag. Jag LÄNGTAR till jobbet, få lite space och vara utan barn. Tror det blir bra för mig att börja snart! Så man uppskattar alla dom små sakerna igen... Tror även att det är därför som jag är lite off och irriterad, för att jag har ställt in mig på att det är dags att börja snart. Man kan inte låta dagarna flyta på o bara vara. Lite underliggande stress kanske?? =)

1 kommentar:

  1. Man kan inte vara på topp alla dagar Karin! Hoppas det blir en bättre dag idag!
    KRAM

    SvaraRadera