söndag 1 augusti 2010

En alldeles alldeles UNDERBAR dag/kväll/natt

Såå ÄNTLIGEN kan jag berätta om allt! Har aldrig ljugit så mkt som jag har gjort dessa dagar. Har inte ens kunnat blogga ordentligt då jag egentligen har MASSA att skriva om men inte kunnat för att jag då skulle avslöja allt för min lillasyster. Igår var det MÖHIPPA!!!

Som det har planerats, messats, handlats och allt som kan tänkas göras inför en sån här dag. Såhär blev resultatet;

Kl 9 åkte vi hemifrån jag, storasyster och en arbetskamrat till Lisa. Parkerade vid Vanadisparken och gick vidare till Tekniska Högskolan. Där träffades vi alla och förberedde inför att Lisa skulle komma med sin sambo. Alla fick varsin gata att ställa sig på samt en fråga som Lisa i sin tur skulle svara på. NATURLIGTVIS om Magnus; sambon. Alla fick dessutom varsitt champagneglas att skåla i när hon kom.


Kl 10:45 hade alla gått iväg och en liten stund senare ser vi bilen komma och parkera på andra sidan gata. SHIT, klart han skulle ställa sig där!! Bara jag som inte tänker så smart ibland. Grabba tag i alla påsar och väskor samt en sparkcykel i högsta hugg, sprang över till andra sidan och ser att Lisa gått in på 7 eleven. Skitbra!! Då hinner jag ta fram kameran och fixa lite. Magnus äldsta storasyster var också med.

Ser att Lisa kommer ut ur affären och jag börjar ta kort, blixten smäller av och jag trodde ju naturligtvis att hon skulle se oss med en gång, men NEJ. Hon stavar mot bilen och reagerar först på blixten och undrar VA FAN var det där för ngt?!...



Efter att ha samlat sig ngt så var det då dags att byta om;



Dags för tipspromenad och skålningar. Lisa har inte vetat om ngt alls och hade ju såklart ingen aning om vilka som skulle vara med. Undrar jag om hon trodde att det enbart skulle vara jag o Manges syster Malin?!...=) Med karta och sparkcykel i högsta hugg så begav vi oss;

Första frågan; 


Andra frågan;

Tredje;

Fjärde:

Femte;

Sjätte;

Sen var det ytterligare 2 frågor men då alla inte hade kommit så fick en ta dubbelt o jag sista. Men jag satt ju på kameran så... =)

Därefter när alla var samlade var det dags att gå till nästa aktivitet; SUMObrottning i Vanadisparken. Sååå skoj!!!















Han som höö i sumon sa att den som vann fick välja vinnarpose... JAG VANN =) =)



SÅNNA SNYGGINGAR =) =) =)

Efter sumon var det dags för Picnic i det gröna. Vädret var med oss som tur var! Det blev pastasallad, baguette, MASSA bubbel och jordgubbar... Humöret var på topp!!!

Är tyvärr tvungen att fortsätta i morgon då min dator inte riktigt vill vara med och göra som jag vill. Sååå... Fortsättning följer....



♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

3 kommentarer:

  1. Åh vad kul med möhippa! Det är både roligt att planera, kidnappa och genomföra!!

    Sumon verkar vara en kul grej! Ska hålla det i minnet tills nästa möhippa!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Skrattar gott åt dig och Lisa i er *snygga* pose från sumon....;)

    Ni verkar ha haft kul, ser fram emot att läsa fortsättningen på möhippan.

    SvaraRadera
  3. underbar läsning Karin <3 kramar tulle

    SvaraRadera