lördag 23 januari 2010

Underbar dag!!

Idag har vi varit på ett ställe som heter Lida. Ett friluftsområde där man kan åka skridskor på sjön, åka allt man vill i backen och dessutom åka i backar med lift! Det är så himla mysigt där. Det är andra ggn jag och barnen är där men denna gången hade vi med oss Robban och de 2 små. Min lillasyster och hennes familj var med och även min mamma och hennes man. De hade dessutom med sig min storasysters äldsta barn också, så många var vi!!
För det första är det så himla mysigt att få vara allihopa! För det andra är det så himla mysigt ställe att vara på. Det gör liksom inget att det är typ 100 pers samtidigt i backen för ner kan man alltid åka =)
Synd bara att inte Bella är på hugget alls. Hon har varit så mammig och ledsen så mkt det sista och jag kan inte mer än känna en slags förtvivlan för jag känner mig helt maktlös. Jag vet inte vad jag ska göra för att underlätta för henne. Jag förstår ju även hennes förtvivlan eftersom hon inte kan göra sig förstådd.... Men det är så mkt som pågår samtidigt; börjat på dagis, tänder som ploppar ut och värker, mammig och separationsångest och säkerligen lite växtvärk och småförkyld.... Inte lätt att vara liten!
Både Kalle och Maja var så himlans duktiga i backen!!! Maja åkte skidor. Hon åkte massa gånger utan att ramla en enda gång och hon tyckte att det var riktigt roligt! Kalle åkte snowboard och var riktigt duktig han med! Så fascinerande att dom klarar av så mkt som dom gör! Kalle åkte med min systers kille som även han är duktig på snowboard! Han tog med Kalle upp i backen med lift och visade honom hur han skulle göra. Det är guld värt att få det berättat och visat av en som kan!! Robban sprang bredvid Kalle i liften och stöttade!! Han är min goding!! =)
Så himla kul att se syrrans lilla; Hilda som åkte själv i sin pulka ner för backen som ändå är hyfsat brant. Bara ett stort leende och ville åka mer o mer o mer. Bella satt och kollade på och var helt nöjd med det. Linus låg bara och sov hela tiden vi var ute. Riktigt skönt eftersom han inte har ngt intresse alls av att vara med i backen.
Nu när det är kväll är jag helt slut som artist! Ögonlocken är så tunga så tunga. Majsan har gått över till en kompis och ska sova över där inatt. Hon var så glad över att hennes gamla kompis sen länge tillbaka var hemma igen och hälsade på. Trodde att dom skulle vara lite blyga gentemot varandra eftersom det ändå var jättelängesen som dom lekte. Men det var precis som om dom aldrig hade varit ifrån varandra =)

1 kommentar: