torsdag 28 januari 2010

Snö, snö och mera snö!!

Herregud vad snöröjningen är totalkass i Vaxholm!!! Det har snöat konstant i ca ett dygn, dom har vetat om att det kommer snöa så mkt men ändå är det konstigt att det inte är plogat ngn stans!!! Jag sitter helt insnöad hemma och kommer verkligen ingen stans! Fick ringa till dagis och tala om att vi inte kommer idag pga snön. Jag tänker inte göra allt i min makt för att släpa barnvagnen fram!!! Det gör mig inget alls för jag saknar Bella på dagarna som hon är på dagis så för min del blir det lite mer mys här hemma. Det tråkiga är att hon har nya kläder och nya skor som hon skulle få visa upp ;-) Får bli i morgon istället.
Idag kommer syster över. Eller hon sa att hon skulle komma, får se hur det blir om dom hinner ploga ngt! Vi ska räkna lite matte =)
Igår fick jag räkna lite till. En granne har börjat plugga matte B och kommer därefter att gå över till matte c. Jag hade sagt till henne att jag kunde hjälpa henne om hon behöver och vill ha hjälp. Så igår blev det, jag blev jätteglad men höll nästan på att tappa hakan när jag öppnade boken... Helt plötsligt skulle jag förklara hur man använder ekvationen för att räkna ut linjära funktioner etc... Hmmm, kände paniken komma för jag kände att jag inte hade möjlighet att sitta och läsa igenom hela kapitlet när hon väl hade kommit. Det är ändå ca 15 år sedan som jag använde denna matten.... Som tur var.... så kom allt tillbaka snabbare än jag trott. Det satt som ett smäck, jag förstod allt efter en liten stund!!! =) SÅ GLAD!! Får se när det blir igen... Hon kanske inte alls vill komma tillbaka, hon kanske inte fattade ngt allt av vad jag förklarade... Frågade henne om det gick att greppa o hon sa ja, men man vet aldrig! Vissa säger att de fattar bara för att inte verka dumma eller för att man inte vill vara till besvär. Sån kan jag vara ibland tror jag...
Nu ska här drickas kaffe!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar