söndag 24 januari 2010

Första tanden

Min lilla lilla bebis har fått sin första tand!! Han är inte så liten längre. Han satt och gnagde på min hand som han brukar göra men så kände jag att det gjorde ont när han bet. Hmm, "slängde" ner honom i knät, "bände" upp käkarna och tittade. Mkt riktigt så fanns där ett litet risgryn =) Åhhh, nu fick jag återigen en förklaring till hans humör, till varför han äter så mkt till egentligen allt med honom just nu. För det har verkligen inte varit ngt som har stämt alls med varken honom eller Bella!!!
Fattar inte varför man, eller jag kanske jag ska säga, inte lär mig. Att man efter 4 barn borde veta, koppla lite mer till att det kan vara diverse saker! Men nej, det klarar inte lilla jag av! Undrar om det kan bero på överlevnads instinkt, att man lägger allt man har lärt sig åt sidan för att glömma det jobbiga, eller om det är att man har lärt sig för mkt om barn och kanske lägger lite för mkt i allt?? ELLER så kan det vara att man liksom har lärt sig att stänga av öronen och inte hör allt gnäll o så och därför inte kopplar till vad det kan vara som inte stämmer???
Hur som så kommer det ju inte att bli fler barn här så det känns helt ok att jag inte kommer ihåg allt! =)
Just nu sitter jag med sprängande huvudvärk och försöker att slappna av efter allt gap och skrik som varit under denna dagen. Har verkligen fått känna av den nackdelen som är med att ha barn såhär tätt!! Visst att det är övergående sånt här beteende men det blir verkligen dubbelt upp på allt, positivt som negativt! SNART är de ur denna perioden =) LÄNGTAR!!!
Men som tur är så är de så himlans mysiga och underbara mellan allt gnäll så man smälter!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar