onsdag 6 januari 2010

Snörvel....

Min stora lilla bebis är sjuk idag... Stackarn, hon var ledsen jättelänge igår kväll när hon skulle lägga sig. Kom på att hon kanske har växtvärk och att tänder tittar ut så det var bara att ta upp, ge alvedon och mysa ett tag. Sen gick det att somna på 1 sekund... Lillpluttan. Trots detta så vaknade hon 2 ggr i natt och var superledsen och hosta och det lät som att hon hade ont i halsen. Om hon dessutom har växtvärk så förstår jag mkt väl att hon vaknar och har ont... Har sluppit alla dom bekymrerna med de andra barnen. Upp o ge alvedon, lite dricka och så somnade hon om igen... Upp vid 4.30 och ge Linus välling... Skönt att R är hemma och kan ta barnen på morgonen så man får sova lite iaf =) Fick sova till 10... SKÖNT!!
Idag har Bella bara varit allmänt sur o grinig som man kan vara med snorig näsa, hes hals och allt annat som kan tänkas spöka...
O vi som ska på middag idag. Det blir till att R stannar hemma med de 2 minsta o jag får åka på middag själv med de stora barnen. Ska faktiskt bli riktigt skönt att få äta i lugn o ro. Inte allt för ofta =) Få ägna lite tid och uppmärksamhet till de stora barnen också!! Dom har varit så himlans mysiga denna veckan. Inte alls som förra veckan dom var här... DÅ var dom på varandra HELA tiden och bara tjafsade konstant. Nu är Majsan sådär mysig och gosig, trevlig och alldeles underbar. Kalle är också på superhumör nästan hela tiden.
I morgon ska vi åka till landet. Ska bli skönt att få byta miljö lite. Men är lite fundersam nu när det är så kallt och halt. Ska ju åka ca 25 mil, kommer vara snorkallt på landet och det tar ett tag att värma upp det.... JAG HATAR KYLA!!!! Sitter här hemma med brasan i fullt ös och trots detta så fryser jag.... JAG VILL HA VÄRME!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar