tisdag 12 januari 2010

Ojojoj

Vilken dag det var igår... Vissa dagar är så konstiga och det händer saker som man inte är beredd på. Man vet liksom inte riktigt hur man ska hantera saker o ting. Men det får ta sin tid att smälta allt. Det som hände igår har snurrat runt i mitt huvud konstant ända sedan igår kväll. En riktigt jobbig känsla när man inte kan skaka av sig det!! Ett stort plus var att min vän som jag varit osams med kom förbi för att lösa våra problem. Känns som en sten har ramlat av mig. Det är en av grejerna som har ringlat runt i huvudet ända sen det hände, ca 2 månader sen... Har känt så trist att man förlorar ngn som man verkligen trodde var ens vän, skönt att det mesta är utrett iaf! Många tårar blev det... Sen får man ta det som det kommer.
Idag har det varit inskolning för Bella på dagis. Hon verkligen ÄLSKAR det!! När vi kom i morse så var alla andra barnen där redan. Tog av henne alla ytterkläder och satte ner henne på golvet. Hon sprang rakt in till alla barnen och satte igång och leka med en gång. Så roligt att se. =)
Själv hade jag lite att plocka iordning. Hade med mig alla papper som skulle vara ifyllda, blöjor, extrakläder och Belladockan som representerar henne i samlingen. Ena frökens kommentar; Herregud Karin, du är nog den första som har med dig allt på första dagen!!! Har nog aldrig varit med om detta förut... =) Vi brukar få tjata om att få papprerna.
Hmmm, man har väl varit med förr ;-)
Hela dagen har hon varit på toppenhumör, förrutom när vi gick ut. Gick superbra att ta på alla kläderna men när det väl kom till att vara ute så var det ledsen min... Jag fick bära henne hela timmen vi var ute =( Men jag hade sagt det innan att hon verkligen inte tycker om att vara ute när det är så kallt och när man måste ha så mkt kläder på sig!
Väl inne igen så var allt bra och hon blev på strålande humör! Lek för fulla muggar fram tills lunchen. Matglada Bella satte i sig 2 portioner. Hon hade mat ända upp till armbågarna, upp till ögonbrynen och bara satt o sa; mmmm mmmm
Imorgon vankas det en ny dagisdag med glada miner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar