fredag 22 januari 2010

Äntligen!!

Idag har dom äntligen startat med kaklingen i badrummet. Helt sanslöst hur fort det går när dom väl sätter igång. Den stora väggen i badrummet tog dom 1 timme att göra!!! En annan skulle väl behöva lägga en hel dag för att göra lika mkt som dom...
Dom kommer åter på månd så då vill det till att vara pigg o alert. Men som tur är så går ju de stora barnen till skolan kl 8 och då kan jag ju inte lägga mig igen!
Har avlusat mina barn idag. De hade löss när de var hos sin pappa. HATAR allt som har med löss att göra. Har aldrig själv haft det och har nog en ganska skev syn på det... Men det bara kryper i kroppen när jag hör det ordet. Man ska tydligen avlusa den drabbade 2 ggr inom loppet av 8 dgr. Fick ett tips av barnens pappa att det fanns ett medel som var enkelt att applicera och som han hade blivit rekommenderad att testa.
Sagt och gjort. När Maja var på discot idag så passade jag på att göra på Kalle. Höll på att kräkas. Det är ett naturläkemedel som jag hade köpt. Den starka doften var anis. Fy tusan vad det luktar starkt och gör att hela huvudet blir en enda stor dimma... När Maja hade kommit hem igen så var det dags för henne att genomgå samma sak. Kalle sa inte så mkt mer än att han tyckte att det luktade riktigt illa. Maja tyckte nog att det var 10 ggr värre än Kalle.
Min stora tjej är så himlans stor!! Hon gick på disco själv idag. Kalle ville inte gå och jag trodde inte att Majsan skulle vilja gå då heller. Men det gjorde hon och hon hade riktigt roligt!! Det är en sån otrolig känsla när man ser hur stora barnen är och hur mkt dom egentligen klarar av själva!! Tror nästan att Majsan klarar mer än Kalle i vissa lägen då jag kan komma på mig själv med att mesa med Kalle för att han är det klassiska första barnet! Blir så sur på mig själv när jag märker det själv!!
Nu ligger vi i sängen och kollar på film så det är dags för mig att sova nu!! Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar