måndag 4 januari 2010

Hektisk vecka

Så var det dags igen...
Idag kom barnen till mig, sååå mysigt. I morgon var det tänkt att min sambo skulle fixa med badrummet med hjälp av min pappa. Men som allt för ofta så försvann han lagom till att det skulle fixas... Sååå nu får det bli med min hjälp. Bara det att vi har de 2 små barnen att ta hand om samtidigt som det ska fixas samt de 2 stora... Vad göra vad göra???.... Får se hur det löser sig i morgon. Känns som man allt för ofta får försöka dela sig själv på 30 bitar och ha 20 bollar i luften samtidigt bara för att allt ska lösa sig.
På onsd blir det middag hos moster. I mitten av veckan bär det av till landet och kika lite. Fullt upp med andra ord =)
Satt och räknade lite för att lösa en uppgift. Upptcäkte att jag saknar att räkna matte.... :-S Hur vrickat är inte det då?? Jag som inte är speciellt duktig på matte, bara sån där enkel matte som de flesta kan. Men jag har alltid gillat det på ngt knäppt sätt....
Ganska mkt jag saknar faktiskt. Saknar mitt jobb!!! Att få vara på ett annat ställe än hemma och få vara bara mig själv. Inte mamma eller allt det andra som man är när man går hemma. Så skönt att kunna få lägga undan allt det innebär med att vara hemmagående. Allt gott har även ngt negativt med sig. Dagens sanning ;-) Jag älskar att vara hemma med mina barn men behöver variation snart!!! Får se när det blir!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar