torsdag 13 maj 2010

Tankespinn

Pratade med en kollega igår om att kanske ta ngt pass. Under detta samtalet kommer det fram att en av mina arbetskamrater, dock ingen som jag känner bra men har ändå jobbat med henne ngn enstaka gång, ligger i koma på ett annat sjukhus. Hon hade drabbats av hjärnblödning och hade haft en MEGA stor blodpropp.... Hon hade inte ens fyllt 50!!! Känslan som sätter sig i mig är SKITJOBBIG!!! Hon hade bara haft huvudvärk i några dagar.... Man kan ju inte gå och göra en skallröntgen varje gång man har ont i huvudet!!!!

Man blir så påmind om att livet är skört. Tror att det är den känslan som är jobbigast! Min dolda hypokondri kom fram häromdagen. När jag skulle lägga mig och hade varit nära att svimma en stund tidigare. Har känt det flera ggr sista tiden när jag lägger mig eller reser mig upp. Detta har jag tolkat som att jag har en hjärntumör som håller på och växer.... JAG VET, jag är SKADAD!!!! Inte friskt att hålla på så. TUR att man klarar av att slå bort alla dom tankarna. Trots att jag kan en del om sjukdomar o så, så är det ändå att man läser mer eller mindre ÖVERALLT om cancer, tumörer, koma etc!! Inte konstigt man blir knäpp emellanåt. Å just det att det många gånger är så subtila tecken på att det kan vara något knas på gång!

Dessutom hade en annan jobbarkompis fått operera sig akut pga blödande cysta. Det hade akutläkaren tolkat som att det NOG var något knas med tarmarna. HUR INKOMPETENT får man bli???? Det ligger ju självklart mer bakom historien men allt det orkar jag inte skriva och ska jag inte heller göra eftersom det inte berör mig utan min kompis!

Ja hua, undrar hur min framtid ser ut???!!!

3 kommentarer:

  1. Usch..vad hemskt..Och jag som haft riktig huvudvärk från och till ett bra tag.

    Det är mycket som man ska oroa sig för. Är det inte barnen så är det en själv..
    Tr man inte vet allt vad livet för med sig.
    Men du...tror inte du ska oroa dej...
    De flesta små åkommor har en helt vanlig naturlig förklaring!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. kul att hitta en till mamma med fler barn som bloggar.Ska vi följa varandra via bloglovin?? kanon fn och bra blogg!!

    SvaraRadera
  3. Jag är också hypokondriker ganska ofta ;) Har gått runt och vetat att jag har hjärnblödning en längre tid, har dock gått över. Men jag var BOMBsäker på att jag hade hjärnblödning. Hade ju läst om Magdalena Graaf och då satte tankarna igång. Har även trott att jag har "knölar" i magen när jag var gravid, trodde bebis skulle bryta både armar och ben. Även det gick lyckligtvis över, slapp gå hela graviditeten med dom tankarna ;)

    SvaraRadera