onsdag 12 maj 2010

Superdag!

Vilken underbar dag det har varit idag. Strålande sol, jag och Limpan har glassat tillsammans och fixat lite här hemma. Bakade 4 pajer till, denna gången blev det ostpaj. Första gången jag gjort det och den blev supergod!! =)

När Bella hade hämtats från dagis var det dags med lite mellis. Hällde upp yoghurt i en tallrik och tänkte att dom skulle få dela på det. Satte mig på golvet och sa till Bella att komma och sätta sig bredvid mig, Linus kom krypande i 180 från köket. Vissa människor utfodrar ju sina djur.... JAG utfodrar mina barn. Dom 2 minsta är helt tokiga i mat. Förstår inte vad jag har gjort med dom!!! =)

Nåväl, med båda barnen halvt om halvt klättrandes på mig för att få yoghurt så snabbt som möjligt så försökte jag att träffa munnarna rätt med skeden. Höll på o skratta ihjäl mig när jag hade stoppat in skeden med yoghurt i Linus mun SAMTIDIGT som Bella kör in sitt pekfinger in i hans mun.... Haha, stackarn kunde inte stänga munnen o njuta av den otroligt goda yoghurten....

Till middag blev det ytterligare en tvårätters att välja mellan. Eftersom jag inte hade testat att göra och äta ostpaj så var jag ju bara tvungen att smaka på det INNAN jag bjuder andra på det!! Den andra rätten blev såna där crispies (panerad fisk) med potatis och smögensås. Mums!!! Det roliga är att man kan äta av båda rätterna... Mer gott att få i sig.

Ställde mig på vågen i morse. Har gått ner ytterligare 1 kg efter all semester och så!! NICE!!! O då har jag inte ens försökt gå ner mer. Efter allt det som kommer i helgen så ska jag försöka gå ner lite till lagom till sommaren.!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar