måndag 24 maj 2010

Ojämförbart!

Om det nu ens är ett ord!! =)

Sitter här för mig själv, kl är snart 00.00. Jag borde ha legat i sängen för längesen. Men på något sätt så blir jag kvar i cybervärlden och sitter o läser lite bloggar o så.
Kan inte slita mig, funderar och analyserar det jag läser. Känner att jag på något sätt är otacksam över det jag har. Man går o gnäller över de små sakerna som jag går o stör mig på. Jag som går här hemma hela dagarna och inte har så mkt annat att göra än att se de fel o brister som finns här hemma o vad jag gör.

Verkligheten kommer ikapp mig när jag kommer in på en blogg om en mamma som precis har förlorat sin dotter i cancer. Har följt henne ett tag och tycker verkligen SÅ synd om henne! Kan inte ens leva  mig in i det minsta av vad hon måste ha gått igenom och kommer behöva gå igenom!! O så sitter jag här hemma och tycker synd om mig själv över att någon inte plockar upp sina strumpor efter sig, eller inte hjälper till med disken. Eller att jag bråkar med mina barn som så obetydliga saker när jag efteråt kan känna att jag egentligen skulle ha sagt att jag älskar dom över ALLT annat!!

Ja hua!! Inte är det lätt! Ska nog gå o lägga mig nu innan jag sitter och ältar allt via bloggen! Men jag har verkligen fått mig en riktig tankeställare!!! Värdera det du har! Tala om för dom du tycker om att du verkligen gör det! Visa din kärlek och glädje!!

God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar