tisdag 11 maj 2010

Lakan = Jag??

Just nu känner jag mig verkligen som ett stort vitt lakan, som ett stort tomrum. Inga känslor eller tankar, åsikter JUST NU. TOM...

Vissa dagar har jag så otroligt mkt energi att allt bara går av bara farten från morgon till kväll med en eller två pauser då jag verkligen sätter mig ner och bara tar det lugnt. Andra gånger känns det som att man har gjort sig av med ALL energi som möjligt går att göra av med och bara går runt som i en dimma. Vissa speciella dagar går åt till att vandra runt som en zombi utan att egentligen vara medveten av det. Man går som på räls och när man tänker tillbaka till vad man nyss gjorde så kommer man inte ihåg det, minns helt enkelt inte varför just denna bilresa gick så snabbt. DEN känslan är så sjukt obehaglig att det knappt går att beskriva. Man vet att man har färdats i bilen och sett vägen och all mötande trafik osv, men när man tänker tillbaka så har man inget minne av allt mellan punkt A och B... Innebär det att man är mentalt slutkörd eller bara alldeles för mkt i den lilla hjärnan??...

Två dagar i rad har jag stått och lagat två olika maträtter till middagen. Varför kan jag nog inte ge ett bra svar på mer än att jag har lyckats frysa in för små portioner av kött osv samt att Kalle har tagit hem kompisar 2 dgr på raken = alltså en mer till middagen. Men så är jag så finurlig att jag passar på och fixar till matsäckar och sånt som ska med dagen efter så har jag det gjort iaf... Majsan skulle åka och bada med skolan idag och då gjorde jag pannkakor som hon skulle ha med sig. Istället för att bara göra en halv sats så passade jag då på att göra en hel och så vips får alla lite mer att välja på till middagen. Utöver pannkakorna blev det även korv stroganoff.

Dagens middagsval blev laxpasta eller kotletter med potatis och grönpepparsås. All mat nästan uppäten och då gjorde jag MKT mat!!! I morgon.... Vet ej vad det kan tänkas bli. Men ytteligare en matgäst då Majsan ska ha hem en kompis och de båda ska på fotbollsträning = mat innan!! Morgondagens bekymmer!! =)

Känner att jag har en del jag skulle behöva göra men ORKAR inte!! Skjuta upp till i morgon. Kanske hälsa på en kompis som precis fått bebis??!! Så mysigt med små! HUR många som helst som är gravida just nu!!! Never ending story!! Är själv JÄTTEGLAD att inte jag är det =)

Nä, nu ska jag ringa en kompis och se hur hon mår. Har blivit tvungen att opereras akut häromdagen....

Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar