tisdag 1 december 2009

HERRE MIN GUD!!!

Jag vet knappt var jag ska börja. Detta veckoslut och början på denna vecka har varit HELT galen!!!
Det började med en tripp ner till Ullared. Detta underbara ställe som har sååå mkt billigt och sååå mkt att kolla på! Har knappt varit med om att det finns så himal mkt att kolla på, ett ställe där man kan shoppa hur mkt som helst utan att känna sig ruinerad. Det allra värsta var att trots att man spenderade x antal timmar så kändes det som att det inte räckte. Jag hade velat vara där minst en hel dag till. När man kollade på programmet på tv så insåg man att man hade missat flera avdelningar. Hade behövt att gå flera vändor!!! Jaja, det kommer komma fler tillfällen! Det var hur som helst en riktigt trevlig resa som jag gjorde med min syster och min mamma. Lilla Linus var också med, min lilla ängel!! Allt flöt på så himla bra. Skulle ha varit med en annan tjej med men hon kunde inte följa med... Kan tänka mig att hon ångrade sig när hon fick höra... =)
När jag kom hem fick jag höra; Men Karin... Är detta allt du har handlat?? Varför handlade du inte mer?? Åhhhh, pannben!! Varöfr kan han inte kläcka ur sig detta tidigare?? Jag hade ABSOLUT INTE haft några som helst problem att shoppa mer!! =)
Dagen efter hemkomst var det dags att utnyttja presenten som både jag och Robban fått på våra 30-års kalas. Provskjuta med massa olika pistoler!! Det var så TOTALLÄCKERT!!! En dröm från mina ungdomsår blev uppfylld. Det var sån häftig känsla som inte går att beskriva. En känsla blandad av upprymdhet, glädje, oro, nervositet, rädsla och spänning... Om det går att förstå den beskrivningen =) Kraften av vapnet som avfyrades, SÅÅÅ coolt!! Jag fattar att folk fastnar. Har skrivit upp mig för att ev. bli medlem och om möjligt fortsätta att skjuta! Robban tyckte att det var minst lika roligt men var lite besviken över att man inte fick göra mer själv. Att det gick så fort att genomföra det. Vi var trots allt 12 personer som sköt samtidigt..
Efter skjutningen blev det dags för en lunch. Hade planerat att äta middag inne i stan nu när vi hade lyckats hitta barnvakt och allt. Men det dåliga vädret gjorde att vi inte ville strosa runt o titta bland affärer... Så det blev en lunch inne på söder. Riktigt mysigt! Skönt att bara komma hemifrån de gamla vanliga trakterna och få vara på andra ställen. Vi ät brevid den restaurang där vi förlovade oss =) Underbara minne!!
Då tiden fanns spenderades resten av tiden innan barnen hämtades med att shoppa lite. Rätt skönt att kunna storhandla mat utan att ha alla barnen med sig. Känna att man har tid att kunna titta lite extra på det man ville.
Bara för att göra det hela lite mer roligt så passade vi på att köpa fönsterbrädor till några av rummen hemma. Vi har bara haft fönsterbräda i vardagsrummet fram tills nu. Och vilken skillnad det blev!! Som ett helt annat hem! Tänk att det gör så mkt!! Utöver fönsterbrädorna köptes även tapeter till sovrummet. Så vi passade på när barnen hade somnat att tapetsera en fondvägg i vårt sovrum. Det blev suuuperfint. Det var faktiskt JAG som gjorde det själv och hade sällskap av Robban som satt o kollade på med en kall öl i handen... =) Tur att man är så bra då!! =)
Dagen därefter tillägnades all möjlig julpyntning av alla dess möjliga konstiga saker!! Så hemtrevligt och ombonat var längesen jag kände att det var här hemma. Tur att julen kommer en gång per år iaf!! =)
Så var det dags för mina stora barn att komma hem till mig! Så mysigt att ha dom här! Det blir helt annan stämning. Synd att min Robban har det så jobbigt bara pga en idiot till ex!! Ska inte säga ngt alls om denna person, inte värt att nämna ens!! Men dagen blev matt och skakig. Inte riktigt som jag hade tänkt mig! Men men, inte alltid som det blir det.
Idag var den mest hektiska dagen av alla dagar jag kan komma ihåg!! Började med bilbesiktning; klarade galant!! Skönt! Tur att dessa trevliga underbara killar finns som jobbar där! Nämnas bör göras att jag hade mina 2 små med mig varav den minsta naturligtvis ska äta sin välling där i bilen... Men det funkade faktiskt =) När det var klart, snabbt iväg hem igen för att gå till BVC o väga o mäta Linus. Blir så full i skratt. För det visade sig att han vid 10 veckors ålder redan väger 6500g!!! Det ni!! Han är till o med större än sin storasyster som inte alls är speciellt liten!...
SÅ hem till mig, min UNDERBARA lillasyster som ställer upp i vått o torrt hade gått med på att ta hand om de små under tiden som jag skulle vara hos frissan. Så en snabblunch, mata Bella o sen rusa iväg. Det är så himla skönt att vara där nere, veta att man inte kommer ngn vart utan snällt måste sitta still o bli fin!! =) Tack du underbara frisör!! =) Kom hem och avlöste Lisa. Allt hade naturligtvis gått bra... Förväntar mig inget annat. Just därför som jag kan slappna av, för jag vet att hon klarar det galant!
Efter frisörbesök bar det av till RObbans jobb och plockade upp honom. Nu var det dags att åka till MVC för att få staven insatt... Klappat och klart!! Nu blir det inga fler barn gjorda!! =) Skönt att veta. Så nu kan man slappna av utan att känna panik... =)
Men nu när klockan är sena kvällen så känner jag mig HELT utpumpad på energi. All min ork är som bortblåst och jag vet att jag borde ligga till sängs o sova sen läääänge. Så det blir det NU!! God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar