söndag 20 december 2009

Vilken dag!!

Ibland rullar allt på utan att man egentligen tänker på vad man gör. Jag har en viss tendens till att göra saker och gå i andra tankar ibland. Inte bra, för jag får så dåligt samvete ibland när jag själv känner att jag inte hängt med. Vet inte om alla uppfattar det själva (vilket jag inte hoppas) men hoppas i så fall att ingen tar illa upp... Får skylla på att det blir så när man har många saker samtidigt att hålla koll på.
Såhär har dagen sett ut idag;
Upp kl 7.30. Ge Linus välling. Sambon kom med upp efter ett litet tag. De stora låg o sov ett litet tag till. Men då hann vi sitta o dricka morgonkaffet ifred iaf =)
Kl 8.30 var det dags att hämta ner Bella, välling, klä på och sen är det FULLT ÖS!!!
Kl 9 vaknade de stora barnen. Det är som att sätta på en knapp på Maja. Från det att hon vaknar till det hon går o lägger sig så går hennes mun i ett!!!! Vet ingen unge som pratar sååå mkt som hon!!
Från det att alla barnen var vakna satte sambon igång med badrummet fram till kl 14.30. Förstår inte att han orkar ibland, men han är så superduktig!!!!
Kalle satt inne ett tag o spelade dataspel men gick sen ut o lekte med en kompis i pulkabacken.
Maja var inne med mig hela dagen. Kollade på tv, hon gjorde julklappar till resterande hon inte hunnit med = mamma ska hjälpa till o sitta och klippa och komma på med idéer. Därefter var det dags för henne att fortsätta på sin julkrubba som hon började med igår. En gammal chokladask som hon målat i alla dess färger. Till det gjorde hon buskar med tidningspuffar blandat med tapetklister, målade djur som hon hade. Då tyckte hennes mamma att det kunde göras lite mer saker till detta så jag ställde mig och gjorde en sats med trolldeg... Göra figurer, in i ugnen o sen torka lite till.
Under tiden som det torkade var det dags att börja med middagen. Middag serverad vid 16.
Efter att vi ätit var det bara att ge Linus välling för att direkt efter ta på oss alla kläderna, gå ut o promenera bort till en annan pulkabacke som är mkt större än våran här hemma.
Bella i sin pulka, Linus i syskonvagnen, Kalle o Maja på madrassen. Robban koppla ihop alla 3 barnen o drog dom nästan hela vägen! TOK!!! Men kul var det.
Kom hem vid 18.15. In, av med alla kläder på alla barn. Fortsätta med julklappsproduktionen men nu var även Kalle med i matchen. Mamma fick sitta o klippa o tejpa som vanligt...
19.00 - Lägga Bella som hade lyckats somna i vagnen på väg hem och som var på inte så himla trevligt humör!! Under denna tiden fick R för sig att fixa till skinkan. Bara det att den inte var kokt innan....Bara d var ett projekt... Koka skinka, fixa julklappar med barnen, lägga Bella, maja höll på med krubban för fullt. Hon o jag kom på att det nog gick att måla alla figurer vi gjort med trolldegen...
Kalle o Robban satte sig o kollade på film vid 21 tiden. Jaha, varför inte passa på o göra lite knäck då?? IGEN... Sagt o gjort!! Samtidigt som jag har MAja som håller mig sällskap med sitt prat... SÅR i öronen!!!! =) Men jag blir så glad när jag tänker på denna underbara tjej!!!
Nu när klockan är 23.44 så börjar jag känna att jag kan varva ner liiite =) ÄR så himla tacksam över att jag har så himla snälla barn som är alldeles underbara och helt enkelt VÄRLDENS BÄSTA!!!!!
R brukar säga att han har damp, därför som han inte kan sitta still o alltid pillar på saker...
Men börjar inse att jag nog är minst lika dan...

Jobbigt med vissa insikter!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar