fredag 18 december 2009

Snökaos

När det börjar närma sig julafton, köpa julklappar så brukar det ALLTID vara totalkaos i alla köpcentrum och egentligen i alla affärer som man går in i. MEN....
Säger bara; Passa på o åk o handla precis innan en snöstorm sätter igång.
Åkte iväg igår med en vän och hamnade på IKEA, barnkarby. Var lite tveksam till om det verkligen var en bra idé, men dit kom vi iaf. Väl inne i affären fick jag samtal om att det var total snökaos hemma samt att ALLA busslinjer i norrort var inställda. Jag skulle med andra ord ta det lugnt i trafiken.
Inne i affären gick vi runt som 2 kungar; INGA skrikande barn, INGA människor som sprang runt med sina vagnar o körde på ens hälsenor, INGEN trängsel. Det var bara helt underbart att gå runt där o flanera.
När vi väl var på väg hem så var det INGEN trafik, kom fram precis överallt. Ingen som låg o tryckte i 30 km/h. Hela gårdagen var helt perfa helt enkelt!! =)
Idag ska det bli pulka race i backen här hemma mellan småpluttarna. Bara det att dom inte vet om det ännu =)
Får se om de stora barnen vill vara med sen när de kommer hem från skolan, vilket jag kan tänka mig att dom vill. Dom bangar inte för mkt! Sen blir det nog lite knäckmakeri tror jag. Måste testa, har inte gjort knäck på år o dar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar