söndag 13 december 2009

AAAJJJJJ!!

Fick "akut ryggont" som sjukgymnasten uttryckte det... Det gjorde så j-a ont att jag knappt visste var jag skulle ta vägen!! Var uppe på VC med näst minsta för jag misstänkte att hon hade ringorm. När vi var färdiga där så "small" det till och jag kunde inte lyfta, inte gå upprätt och kunde knappt röra mig. Dum som man är så tror man att det ska gå över av sig självt på ngt sätt... Gick förbi sjukgymnasten bara för att se om dom hade en tid och kunde se vad det var för ngt som jag drabbats av. Tid fick jag och tur som var så var min sambo ledig och kunde ta barnen helt o hållet. Rätt nyttigt att bara lämna över allt, speciellt för ett kontrollfreak som jag =) Tiden hos sjukgymnasten var riktigt bra. Jag fick hjälp med vad jag skulle göra och hon hjäkpte mig på plats. Det är när man hamnar i såna situationer som man förstår hur jobbigt alla andra har det som verkligen har bestående problem!!! Ännu värre för såna som har t.ex fibromyalgi.... Är INTE avundsjuk!!!
Nu sitter jag i soffan och tittar på Lucia. Det är sååå mysigt! Man får så mkt minnen från när man själv var yngre och gick lucia i skolan bl.a. Sen älskar jag själva uppträdandet!! Ett år gick jag ner till kyrkan här hemma och tittade på deras luciauppträdande. Jag satt med gåshud nästan hela tiden. Dom var superbra. Hade velat gå idag också men vet inte om jag kommer hinna det. Idag vankas det kalas. Därefter kommer de stora barnen en dag tidigare och min sambo ska på möte... Så tiden finns inte alltid...
Just nu står stjärngossarna och framför "Staffan var en stalledräng", superbra, MEN.... ALLA står o dansar i otakt... =)
Då var denna dagen igång... Hej hej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar