söndag 6 december 2009

Kräk,kräk och åter kräk...

Jag är inte alls kräsmagad. Kan titta på när doktorerna gräver i magen och slänger runt tarmar hit och dit, kan pilla och gojsa runt i stora sår utan att det bekommer mig. Men när det kommer till magsjuka och kräk... Då stupar jag!!
Jag klarar inte av att ta hand om det äckliga. Står och hulkar brevid den som spyr... Jobbigt när man har 4 barn att behöva ta hand om när de väl blir dåliga!! Som tur var så är dom inte så ofta sjuka!! =)
Tyckte att min 1 åring var lite väl gnällig idag. Var inte sig själv. Men som man är ibland så slår man bort dom tankarna. Vi var nere på julmarknad, åkte till Täbban o shoppade och avslutade dagen med att gå på kalas. Strax innan vi gick från kalaset kände jag hur Bella var lite småvarm, därför som vi åkte. När vi kom hem visade det sig att hon hade 38,5 graders feber. Puttade i henne lite välling och så fick hon gå o lägga sig tidigt. Inte ett knyst.
Men så strax efter 2 på natten hör jag hur hon sitter o pratar i sin säng. Strax därefter så sitter hon o hulkar... Som TUR var så hade det knappt kommit ngt. Efter att ha hulkat ett par ggr kändes det mer som att utmana ödet. Spyan kommer att komma!!!
Så natten har spenderats på nedervåningen med att...... Just det; TORKA SPYOR. För upp kom det!!
SOVA SNART???? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar