onsdag 29 september 2010

Pengar med vingar

Så har man betalt alla räkningar denna månaden också. Fy bövelen vad trist det är! Man blir så glad när pengarna är inne på kontot men så himlans nedstämd när man sitter med alla räkningar som bara måste betalas. Jaja, det kommer att bli lite lättare när Robban börjar jobba heltid igen. Inte för att det kommer att bli roligare att betala men lite lättare.

Ååå, sitter vid tv:n och bloggar. Har på barnkanalen då jag inte haft ork till att byta och nu börjar mitt favvoprogram! Olivia heter det, går på barnkanalen. Bara älskar melodin som är i början! =) Kan liksom inte sluta nynna med när den kommer. =)

Idag är jag ÄNTLIGEN ledig. Det känns som att jag jobbar mer eller mindre varje dag. Så trist även om jag gillar jobbet. Men hela helgen har varit så sjukt jobbig för mig då jag tror att jag har haft de tyngsta patienterna mestadels själv när jag jobbat. =( Så denna lediga dag känns så välförtjänt! Hade egentligen inte tänkt att göra ngt men vi har en sak inbokad som vi inte alls kan hoppa över. Kan inte säga vad det är men en trevlig sak som är hyfsad "enkel". Om jag har tur så får jag även se en pytte pytte bebis!! Det blev aldrig av sist som det var tänkt men nu jäklars! =)

I morgon är det fotografering för Bella på dagis. Dom snälla fröknarna ringde mig igår och talade om detta och ville även att Linus skulle få vara med på gruppbilden och egna bilder om det skulle fungera för oss. SJÄLVKLART vill vi det! Supergulligt att dom erbjöd oss det och att de själva ville det! Så i morgon blir det finstassen på för de två små =)

Kalle o Maja sa häromdagen; Mamma, varje gång vi kommer till dig så får vi saker. Hmm, tankeställare kom med en gång. Jag älskar att köpa kläder till barnen och anledningen till att jag har köpt är för att de har behövt. Man rensar ut sommarkläder och in med vinterkläder. Ut med försmå och in med nya som passar. Det är bara det att dom själva ser det som att jag bara köper o köper för skojs skull... Jaja, bara dom är glada =) Måste dock köpa en ny overall till Majsan. Hon har uttryckligen talat om att hon vill ha just en OVERALL!! INTE jacka och byxor som jag föredrar till de större. Hennes förra vinterkläder är dessutom urväxta så det är bara att gå till affären och hitta en fin! Undrar bara var man ska kolla. HM hade ingen fin och så vill jag ha en med bra kvalitet då den troligtvis kommer att kunna användas av Bella!

Nä, nu ska jag sätta fart o göra något. Har redan på morgonen sett till att dammsuga undervåningen och trappan, tvättat 3 maskiner tvätt, betalat alla räkningar och Robban tog disken o lämnade Bella på dagis, Vet inte riktigt vad som är kvar så man kanske får sitta i soffan en sväng??...

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. NJUT av din lediga dag och ta plats i soffan! Det förtjänar du verkligen Karin!

    Visst är det tråkigt med alla räkningar. Krille sitter oftast med dom och jag blundar och håller för öronen så att jag ska slippa informationen om hur mycket det finns kvar i kassan! TRÅKIGT!! Denna månaden blir inte lätt heller. Lite föräldrarpeng, timlön NÄSTA månad och a-kassan tar sån tid innan allt är klart. :(
    Det blir tufft men det går ändå!!!

    Ha det bäst!!
    KRAM

    SvaraRadera