fredag 17 september 2010

Inte som alla andra

Det har jag ju vetat en längre tid att jag inte är som alla andra. Men denna ggn syftade jag inte på det utan på att huuuur många som helst har blivit förkylda, småsjuka eller allmänta krassliga. Men inte jag inte. Hmm, anar att jag kommer få ta min del när ingen annan har och så känner man sig sådär lagom jobbig för man sitter o stör alla när man hostar och snörvlar... Har en tendens till att få VÄRLDENS jobbigaste hosta som inte ger med sig i första taget.

Sitter på jobbet och vet inte riktigt vad jag ska ta mig för. Allt är påfyllt, alla mediciner är delade, alla ligger o sover förutom jag. Ja, inte mina kollegor heller förstås =)  Inte ett samtal från akuten heller som  jag hade förväntat mig då alla de andra förstahandsavdelningarna var fullbelagda... MEN, skulle INTE förvåna mig om dom ringer sådär lagom tills klockan är 6.10 och man egentligen inte riktigt hinner med en inskrivning. För det är jag som kommer få ta den på min sida.

Nä, hoppas att ni alla sover gott! Det ska jag göra om några timmar! Somnade som en liten gris när jag kom hem i morse. Tänk att det kan vara så skönt att få lägga sig i sängen. Hann till o med att träffa mina barn innan de skulle iväg till skolan. Så mysigt att få ge dom en hejdå puss, Maja med sina mer eller mindre totalt ihopskrynklade läppar och Kalle som pussar sådär lite försiktigt. Han är ju trots allt en kille på 10 år men som gladeligen pussar sin mamma hejdå när han vet att det inte finns en risk att bli påkommen av en kompis eller så. =)

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Usch jag brukar också få sån där hemsk hosta. Jobbar i en telefoncentral så jag sitter i telefon hela dagarna också, inte alls kul nu när man är genomförkyld :/

    SvaraRadera