söndag 21 februari 2010

Underbara dag!!

Igår fick jag äntligen jobba... Det låter ganska knäppt att man kan längta så mkt till att få börja jobba, men det är jag i ett nötskal!! Det var dessutom helt underbart! Bara vuxna, alla pratade samma språk (vuxenspråket) och jag sprudlade av energi. Allt var toppen, även om det var mkt att göra så var det bara sååå bra! Det tråkiga var att det bara var för en dag men så småningom så kommer det att bli mer ledigt. Det är 2 sjuksyrror som ska på mammaledighet snart, så då kanske. Var nervös hela tiden då jag åkte till jobbet. Var rädd för att jag hade glömt allt jag någonsin har kunnat. Men det gick bra. Känns som att det satt i ryggmärgen =)
Hade föreslagit för Maja att hon och Robban kunde baka lite så vi kunde fika när jag kom hem efter jobbet. Fick en mms bild under kvällen som visade på en väldigt kolsvart muffins. Majas kommentar till den mörka muffinsen; Mamma, Robban sa att man bara kan bryta den mitt i tu och äta det som är inuti =) Inga bekymmer där inte!! =)
När jag dessutom frågade Robban hur det gick så visade det sig att Bella hade kräkts 3 ggr och det var mkt!!! Kändes ganska skönt att jag var på jobbet och slapp just den biten. Jag vet att om jag hade varit hemma så hade det blivit jag som hade fått ta tag i att städa upp allt!
Men idag mår Bella bra iaf!! Skönt det, dessutom ingen annan som visar tecken på att vara dålig!!
Satte Maja på lite arbete; hon designade en t-shirt till Bella. Hade en vit tshirt som hon fick måla med textilpennor. Denna underbara tjej är så himlans duktig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar