måndag 1 februari 2010

Invigning

Igår hade vi tänkt att vi skulle göra en mysig "invigning" av badrummet. Vi skulle bada, skåla i champagne och ha tända ljus. Men kan säga att 2 tjockisar i ett liiiitet badkar inte gör sig....
Jag kände mig som en knubbsäl som försökte komma i en spandexdräkt!! Man har liksom redan en bild i huvudet av hur det kommer vara och när man gör slag i saken så blir det HELT FEL!!!
Jaha, först hoppade Robban i. Sen var det dags för mig att knö mig i badkaret....
Hmmm, hade för mig att dom sa i affären att det var ett badkar som var lite bredare än ordinarie badkar. Men vad då, har min häck vuxit till dubbla storleken på bara några dagar??? Jag satt ju nästan som fastkilad i badkaret. Om jag skulle röra mig eller resa på mig så var Robban tvungen att typ flytta på hela sig.... =) Ja herregud. En syn för gudarna!!
Mitt i skålningen med champagnen vaknade dessutom Linus... Bara till att ta med honom upp, av med kläder o blöja och så bada med oss... ÄNNU mindre plats. Han fick ju knappt ngt vatten på sig för att vi knubbisar tog upp all plats =) Men mysigt tyckte han att det var! Det var även tydligen himla kul att ta mitt glas med champagne också... Bara till att sitta upp och svepa det... Mmm, vilken myyyysig kväll det blev, eller inte... Jaja, är man småbarnsförälder så är man =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar