onsdag 3 februari 2010

Noja

Jag har alltid tyckt att det har varit så lätt att få bort överflödiga kilon efter alla barn eller om man har gått upp av ngn annan anledning. Har med andra ord haft bra ämnesomsättning och kunnat äta mer eller mindre ALLT och nästan hur mkt som helst. Men nu när man har blivit äldre, efter alla barn och i takt med att man har mindre tid till att träna så lägger kilona sig på alla de ställen som man inte vill att de ska vara!
Nu har jag större noja och tycker att det är så himla jobbigt att det inte bara åker av mig. Jag vill att det ska bort NU! Jag är van att det rinner av mig och har så svårt att acceptera att det inte gör det nu.... Det spelar ingen roll vad alla säger, eller att Robban säger att jag ser bra ut etc etc. JAG mår skit, avskyr min kropp!!! Känns som ett knytnävsslag i magen varje gång jag ser mig i spegeln. O det gör jag inte varje dag....
Det värsta är nu när jag har kommit igång och tränat, att dom har stora speglar längs ena långa väggen. Man blir så illa tvungen att se sig själv när man fläskar runt på golvet... =(
Har tyckt att folk kan vara så dumma ibland som går på alla reklamer med att lätt gå ner i vikt etc. Men nu när jag är i samma sits med paniken hängandes över mig så förstår jag verkligen hur alla känner sig som inte är nöjda över sin övervikt. Att man nästan kan tänka sig att göra vad som helst...
Idag beställde jag ett medel som ska binda fettet man äter så man inte tar upp allt när man äter. Beställde även ett annat medel som jag har tänkt på i över 10 år att jag ska testa som ökar förbränningen. Får se om det ger ngt resultat tillsammans med träningen. Ska även försöka komma ut och gå lite mer än vad jag gör och försöka sluta helt med godis och fika och sånt... Men jag har varit riktigt duktig de sista dagarna faktiskt med undantag för en fika igår. Men då gick jag ner på stan och tyckte att jag gjorde mig förtjänt av det =)
Idag har jag även bokat in mig på 2 core pass som dom säger att såna som oss med utspända magmuskler ska träna... Får se nästa vecka hur det är!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar