måndag 8 februari 2010

Familjen annorlunda

Satt och tittade på det programmet ikväll och är så fascinerad över hur lätt allt ser ut fast dom har så många barn. Dessutom sitter jag och funderar på om det verkligen finns en del föräldrar som mer eller mindre ALDRIG tappar tålamodet inför andra???
Själv känns det som om jag tappar mitt tålamod flera ggr per dag. Senast idag när jag var och fikade med mina systrar... Vi satt och fikade och pratade, Bella satt och åt sin lunch och var HELT kladdig i HELA ansiktet, händer, kläder. Ja mer eller mindre över allt.... Så när hon var klar så satt hon bara och gapade och skrek med jämna mellanrum. Ett beteende som inte jag gillar. Vi för en daglig kamp om vem som orkar mest. Känns som om det är ganska jämt men att vissa dagar så vinner hon helt enkelt och mer eller mindre knäcker mig =(
Så tillbaka till idag; när jag hade torkat henne, försökt att tysta henne så gott jag kunde med att sätta handen för hennes mun, så satte jag på henne ytterkläderna. Hon gapa och skrek och protesterade så gott hon kunde. Folk satt och stirrade, precis som om det gör saken bättre?????!!! Gick ut och la henne i vagnen utanför o så börjar hon skrika som en toka så fort jag gått in.
När jag står vid vårt bord känner jag hur all energi bara rinner av mig och ploppar ur en kommentar som; ähh, nu får hon ligga och gapa bäst f-n hon vill. Vilket jag inte menade egentligen för jag gick ju ut typ 2 sekunder senare. Men jag kunde känna alla fördömmande åsikter från dom som satt runt omkring oss... Känner bara; sätt er in i min situation innan ni säger ngt!!!! Men så har jag det med jämna mellanrum...
Tänk då om man har 10 barn, hur skulle man inte reagera då titt som tätt?? Jag skulle nog bli tokig tror jag =) Nog för att jag fattar att dom klipper till programmet så att man inte ska se vissa saker, men det måste ju vara så också att de som är med i programmet skärper till sig så gott det bara går så att alla inte ska se att dom också blir sura...??? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar