tisdag 23 februari 2010

Sjuuuk =(

Herregud, jag är nästan döende... Nä, egentligen inte men det kändes som att jag var det. Robban började igår eftermiddag säga att han mådde lite kasst, kände sig lite hängig. Jaha tänkte jag, som vanligt då... Han knatade upp till övervåningen redan kl 20 och la sig i sängen. Så hörde jag efter ett tag hur han gick in på toa och spydde som en gris. Det lät som att han kastade upp tarmarna. Öppnade toadörren för att kolla om han behövde ngn hjälp, men den dörren åkte igen snabbare än vinden. Det STANK!!! Skitlukt är jag inte så överdrivet känslig mot, men spya går bara inte. Kände hur kväljningarna började komma och gick ner.
När Robban kom ner och skulle beskriva sin nära-döden upplevelse så kände jag hur hela min mage drog ihop sig. Hmm, antingen var jag hypokondriker eller så var det på gång för mig med. Det tog ca 1,5 timme, sen var jag igång också! Åhh vad jag otroligt mkt inte gillar att kräkas!! Det värsta var att allt som Robban gick igenom visste jag att jag också kommer att gå igenom. Det var som att se hela sin korta framtid innan den hade skett... Detta gör att jag inte alls vill veta vad framtiden har att komma med! =)
Det blev väl totalt max 2 timmars sömn under hela natten. Jag och Robban sprang om vart annat till toan. TUR att den toan där uppe har blivit klar!! Innan en av kräkningarna så satt jag på toa. Kände hur jag var på väg att svimma, ut i hallen och la mig i stående fosterställning (på knäna) Talade om för R att han var tvungen att väcka mig om jag svimmade...Detta var verkligen en nära döden upplevelse!! Började kallsvettas som en tok, magen bubblade och kände hur spyan var på väg! Jag som har så svårt att svettas i vanliga fall, när jag får såna attacker så rinner svettdropparna!! Helt oförklarligt! Har varit med om det kanske max 4 ggr i hela mitt liv. Det är lika obehagligt och jobbigt varje gång. För det känns som att jag är sekunder ifrån att svimma. Men så fort magen får tömma sig så går det över! Konstigt, kroppen är uppbyggd på så konstigt sätt, så mkt som är oförklarligt. Mina kroppsreaktioner går säkert att förklara, men inte via mig iaf!! =)
Under dagen har jag sovit, sovit och sovit! Pappa kom förbi med Proviva, min storasyster köpte också! Det gjorde så himla mkt att få i sig det. Det lugnar ner sig så mkt i magen! Pappa stannade kvar och tog hand om Bella framförallt. Hade inte klarat av att ta hand om henne idag. Robban tog hand om Limpan. Han var ju klar med sitt skit 2 timmar före mig!
Hoppas man får sova lite nu under natten och att inte Bella och Linus får ngt!!! Bella hade ju sitt i lördags så hon är förhoppningsvis klar!
Som tur är så är det en ny dag i morgon!! God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar